A tej véd a diabétesz ellen is

A Harvard Medical School kutatói megállapították, hogy a transz-palmitolajsav igen kedvező hatást gyakorol a koleszterinszintre, emellett pedig a cukorbetegség rizikóját is nagymértékben csökkenti.

A kutatók vizsgálata kimutatta, hogy azok, akiknek magas a transz-palmitolajsav szintje, 60%-kal kisebb kockázattal lesznek cukorbetegek. A transz-palmitolajsav olyan esszenciális zsírsav, melyet az emberi szervezet nem tud előállítani, jó hír azonban, hogy a tejben, joghurtban természetes formában megtalálható. Így a rendszeres tejfogyasztóknál a diabétesz kialakulásának esélye 2/3-dal csökken.

A cukorbetegség ellen.

A Harvard egyetem tudósai és munkatársaik évtizedekkel ezelőtt indítottak el az Egyesült Államok területén egy átfogó vizsgálatot, hogy megállapítsák, milyen szerepe van a legtöbb halálesetet okozó szív- és érrendszeri betegségek kockázati tényezőinek a szívroham és az agyi katasztrófa bekövetkezésében. A kutatás során igen részletes adatokat gyűjtöttek a résztvevők táplálkozási szokásaival kapcsolatban is, emellett rendszeresen mérték az anyagcsere adatokat, a vércukor értéket, valamint az inzulin- és vérzsírszinteket is.

Korábbi állatkísérletes adatok arra utaltak, hogy bizonyos zsírsavaknak kedvező hatása van a szervezetre. A Harvard egyetem kutatóinak munkacsoportja azt vizsgálta, hogy csaknem négyezer, 65 évesnél idősebb ember vérében milyen mennyiségben fordul elő a transz-palmitolajsav. Ezt az olajsavat az emberi szervezet nem tudja előállítani, csak táplálékkal vehetjük magunkhoz.

Az ismételt vizsgálatok során mind világosabban látszott, hogy akinek vérében sok a transz-palmitolajsav, annak a koleszterinszintje kedvezőbben alakul, emellett pedig lényegesen kisebb lesz az esélye annak, hogy cukorbeteg lesz.

"A diabéteszes rizikó 60%-os csökkenése rendkívül erős védelmi hatást jelent a cukorbetegség ellen, a legerősebbet, amit eddig ismertünk" – áll az angol nyelvű tanulmány összefoglalójában. - "A következő lépésünk az lesz, hogy további vizsgálatokkal fényt derítünk arra, hogy a transz-palmitolajsav célzott adagolása terápiás hatással jár-e a betegségre" – jelentette be a Harvard Egyetem munkacsoportja.

Nyugodtan fogyasszunk tehát csökkentett zsírtartalmú tejet a javasolt napi fél liter mennyiségben, hiszen az jótékony hatással van szervezetünkre!

Korábbi tanulmányok már elővetítették a tejnek a cukorbetegség megelőzésében játszott szerepét, az inzulinrezisztenciára helyezve a hangsúlyt. Az inzulin a véráramban lévő cukrok átalakításához szükséges, továbbá segíti a sejtek energiatermeléséhez szükséges cukor felvételét. Az inzulinrezisztenciában szenvedő emberek véréből a cukor nem jut be a sejtekbe, ami hiperglikémiát okoz, ez pedig 2-es típusú cukorbetegséghez vezethet. A tej- és tejtermék-fogyasztás segítheti az inzulinrezisztencia megelőzését.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +17 °C

Derült, napos, száraz idő várható. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 27 és 33 fok között várható. Késő estére általában 18 és 23 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.