Napi egy pohár bor sem jó

Egy új-zélandi kutatás cáfolta azt a közkeletű nézetet, hogy a mérsékelt alkoholfogyasztás jót tesz az egészségnek.

A wellingtoni Massey Egyetem egészségügyi karának kutatói 2900, 65 év átlagéletkorú ember alkoholfogyasztási szokásait és egészségi állapotát kísérték figyelemmel. A megfigyelt férfiak 45, a nők 25 százaléka fogyasztott naponta szeszes italt.

Meglepő fordulat

A kutatók először azt találták, hogy a mérsékelt ivók, a napi 1-2 adag szeszes italt elfogyasztók jobb egészségnek örvendtek, mint az absztinensek vagy nagyivók . Amikor azonban jobban utánajártak, kiderült, hogy a mérsékelt italfogyasztók magasabb társadalmi státuszúak voltak, jobb anyagi körülmények között éltek, mint a nem ivók vagy a nagyivók.

Az alkohol valóban elpusztítja az agysejteket? Részletek itt.

A társadalmi-gazdasági helyzetet is figyelembe véve a nők körében jelentősen csökkent, a férfiak esetében pedig teljesen eltűnt a mérsékelt alkoholfogyasztásnak tulajdonított egészségi előny.

Nem az a lényeg, mennyit isznak

"Ez volt a világon az egyik első olyan kutatás, amely azt vizsgálta, van-e egészségügyi haszna a mérsékelt alkoholfogyasztásnak idős korban. Az eredmény alátámasztja más kutatások következtetését, melyek szerint a mérsékelt alkoholfogyasztásnak kevés olyan egészségi előnye van, amely ne lenne megmagyarázható más tényezőkkel" - közölte Andy Towers kutatásvezető.

A mérsékelt italfogyasztás mégsem hasznos az egészségre
A mérsékelt italfogyasztás mégsem hasznos az egészségre

Mint mondta, nem az a lényeg, hogy mennyit isznak az idősebb felnőttek, hanem az, hogy kik isznak közülük. A mérsékelt alkoholfogyasztók a tehetősebbek közül kerülnek ki, akiknek életmódja amúgy is kedvez az egészségnek, pusztán ezért alakult ki a látszat, hogy a mérsékelt ivás jót tesz az egészségnek - mutattak rá az új-zélandi kutatók.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +31 °C
Minimum: +13 °C

Felhőtlen, száraz időre, döntően gyenge vagy mérsékelt légmozgásra számíthatunk.Késő este általában 15, 25 fok várható. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet többnyire 10 és 17 fok között várható, ennél alacsonyabb értékeket mérhetünk a szélcsendes, hidegre hajlamos helyeken, míg a nagyobb városok belsejében, a magasabban fekvő pontokon és a szelesebb délkeleti és északkeleti tájakon melegebb lesz a hajnal. Jelenleg egy anticiklon határozza meg a térség időjárását.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.