Mellráktól védő tápanyag

Az eddigi orvosi kutatások friss elemzéséből az derült ki, hogy a több rostot fogyasztó nőkben alacsonyabb az emlőrák kialakulásának valószínűsége.

Kínai kutatók kimutatták, hogy az egészséges növényi összetevőket fogyasztó emberekben 11 százalékkal alacsonyabb az emlőrák kialakulásának kockázata, mint azokban, akik a legkevesebb rostanyagot fogyasztják. Eredményeik azonban nem bizonyítják, hogy magas a rost csökkentené a rák kockázatát, mert elképzelhető, hogy a rostot fogyasztó nők általánosságban egészségesebbek, mint azok, akik nem fogyasztanak.

Míg a korábbi kutatások vegyes eredményeket hoztak a rák és a rostanyag közötti összefüggéssel kapcsolatban, a mostani vizsgálatban a kutatók kimutatták, hogy a rostdús étrenden élő emberekben alacsonyabb az ösztrogén szintje, amely az emlődaganat egyik kockázati tényezőjének számít.

A kutatók a helyzet tisztázása érdekében tíz korábbi tanulmányt elemeztek, amelyek a nők étrendjét tanulmányozták. Az alanyokat 7-18 éven keresztül megfigyelték. Az összesen több mint 710 ezer nő 2,4 százalékában alakult ki emlőrák. A legtöbb rostot fogyasztó felső ötöd esetében 11 százalékkal volt alacsonyabb az emlőrák kialakulásának valószínűsége, mint az alsó ötödben.

Jia-Yi Dong, az American Journal of Clinical Nutrition szaklapban megjelent tanulmány szerzője hozzátette, azt sem lehet kizárni, hogy a több rostot fogyasztó személyeknek általánosságban egészségesebbek a szokásaik, ami szintén csökkentheti a kockázatot.

Christina Clarke, a Kaliforniai Rákmegelőzési Intézet kutatója szerint igaz ugyan, hogy az emlőrák kockázata és a rost közötti összefüggés viszonylag kicsi, de a rostról tudjuk, hogy mindenképpen egészséges. A rostdús étrend közismert pozitív hatásai közé tartozik például a koleszterinszint csökkentése és a fogyás. A legtöbb rostanyagot a zöldségek, gyümölcsök, babfélék és teljes kiőrlésű gabonafélék tartalmazzák.

Animáció: HáziPatika.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
krónikus vénás elégtelenség
Jelek, hogy a láb vénái nem működnek megfelelően – Mutatjuk, mi a legelső tünet
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +35 °C
Minimum: +16 °C

A szinte zavartalanul napos időt követően a késő délelőtti, déli óráktól délután főként az északnyugati, északi tájakon már egyre jobban szűrheti a napsütést az északnyugat felől felvonuló magasszintű felhőzet. Az Észak-Dunántúl fölé emellett gomolyfelhők is sodródhatnak, de ott is inkább csak a határvidéken fordulhat elő egy-egy zápor, esetleg zivatar. Másutt nem lesz csapadék. Napközben az északnyugati vidékeken időnként megélénkülhet a délies irányú szél, másutt többnyire gyenge vagy mérsékelt marad a légmozgás.Délután általában 32 és 37, késő este többnyire 20 és 29 fok közötti értékekre számíthatunk. Hétfőn a légkörben zajló melegedés miatt melegfronti jellegű hatás érvényesül.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.