Felejtse el a répát: a csokoládé is javítja a látást!

Ha legközelebb felszáll egy repülőre, biztonság kedvéért nyugodtan a pilóta kezébe nyomhat egy tábla csokoládét. Miért? Mert a legújabb kutatások szerint az étcsokoládé javítja a látást az alacsony kontrasztos helyzetekben, például rossz időben.

A kutatás ezen kívül újabb bizonyítékkal szolgál arra, hogy a csokoládéfogyasztás segíti az agyműködésünket is. Arról pedig már bizonyára mindenki hallott, hogy az étcsokoládé csökkenti a vérnyomást és kedvezően hat a koleszterinszintre, a vérlemezkék működésére és az inzulin-érzékenységre.

A Reading Egyetem kutatói a Physiology & Behavior szaklap júniusi számában közzétett tanulmány során harminc 18-25 éves férfi és nő látási és gondolkodási készségeit vizsgálták néhány órával azután, hogy elfogyasztottak egy szelet csokoládét. Két kísérletet is végeztek, egyet étcsokoládéval, egyet pedig fehér csokoládéval. A különbség az, hogy míg az étcsokoládé rengeteg flavonolt tartalmaz, a fehér csokoládéban csak nyomokban található meg ez a vegyület.

A flavonol a szőlőben, a zöld és a fekete teában, a vörös borban, az almában és a kakaóban fordul elő nagy mennyiségben, és az utóbbi időkben számos kutatás mutatta ki kedvező hatásait. Az eredmények alapján a kísérlet alanyai a keserű csokoládé elfogyasztása után jobban teljesítettek a látásvizsgálaton és az agyműködéssel kapcsolatos tesztekben. A kutatók a kedvező hatást a kakaóban lévő flavolnol az agyi véráramlást fokozó ismert hatásának tulajdonítják. Úgy vélik, hogy a vegyület a retinába irányuló véráramlást is serkentheti.

Más kutatások azt mutatták, hogy a flavonol pozitív hatásai a 25 éven felüliekben még jelentősebbek. Az egyetem kutatói most azt tervezik, hogy idősebb résztvevőkkel is végeznek egy hasonló kísérletet.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
krónikus vénás elégtelenség
Jelek, hogy a láb vénái nem működnek megfelelően – Mutatjuk, mi a legelső tünet
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +35 °C
Minimum: +16 °C

A szinte zavartalanul napos időt követően a késő délelőtti, déli óráktól délután főként az északnyugati, északi tájakon már egyre jobban szűrheti a napsütést az északnyugat felől felvonuló magasszintű felhőzet. Az Észak-Dunántúl fölé emellett gomolyfelhők is sodródhatnak, de ott is inkább csak a határvidéken fordulhat elő egy-egy zápor, esetleg zivatar. Másutt nem lesz csapadék. Napközben az északnyugati vidékeken időnként megélénkülhet a délies irányú szél, másutt többnyire gyenge vagy mérsékelt marad a légmozgás.Délután általában 32 és 37, késő este többnyire 20 és 29 fok közötti értékekre számíthatunk. Hétfőn a légkörben zajló melegedés miatt melegfronti jellegű hatás érvényesül.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.