Hajhullást okozhatnak ezek az italok

A stresszről, a nem megfelelő táplálkozásról és egyes betegségről is ismert, hogy szerepet játszhatnak a hajkorona ritkulásában. Ezenkívül egy friss tanulmány szerint a listához hozzá lehet adni az energiaitalokat is.

Energiaitaloktól a szénsavas üdítőkön át a sportitalokig, vagy éppen a teákig, kávékig a hozzáadott cukrot tartalmazó innivalók egyaránt fokozzák a hajhullást – írja az Independent a pekingi Csinghua Egyetem kutatóinak egy új tanulmányára hivatkozva. A kutatók ezer felnőtt férfit vontak be egy kísérletbe, akiknek hetente összesen egy-három liter cukros italt kellett elfogyasztaniuk négy hónapon keresztül. Ez idő alatt a résztvevők pontos naplót vezettek étkezésükről, valamint mentális egészségüket is felmérték.

hajhullás., fiatal férfi, kopaszodás, tükör
A rendszeres energiaital-fogyasztás is nyomot hagyhat hajkoronánkon. Fotó: Getty Images

Az így kapott eredmények alapján azok körében, akik naponta fogyasztottak édesített üdítőket, 42 százalékkal nagyobb valószínűséggel jelentkezett fokozott hajhullás, mint azoknál, akik egyáltalán nem ittak magas koffein- és cukortartalmú italokat. Emellett a kínai kutatócsoport a Nutrients című folyóiratban közzétett tanulmányban arról is beszámolt, hogy adataik szerint a gyorsételek gyakori, illetve a zöldségek túlzottan alacsony mennyiségű fogyasztása és a szorongás szintén kockázatnövelő tényező.

„A szőrtüszősejtek a második leggyorsabban osztódó sejtek az emberi testen belül, ehhez pedig egy jól kiegyensúlyozott, egészséges étrend valamennyi tápanyagára szükségük van” – mondta el dr. Sharon Wong londoni bőrgyógyász a The Sunnak nyilatkozva, aki maga nem vett részt a kutatásban. Kifejtette, fehérjékre, jó szénhidrátokra és zsírokra, vitaminokra és ásványi anyagokra egyaránt szükség van a hajnövekedéshez, de nem létezik egyetlen szuperétel, amellyel megőrizhetnénk hajkoronánk épségét. „Mivel hajunk nem létfontosságú a túléléshez, ezért testünk nem is részesíti előnyben a hajnövekedést a tápanyagok felhasználásakor. A tápanyaghiányok és szigorú diéták gyakori kiváltó okai a haj elvékonyodásának és ritkulásának” – tette hozzá.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.