A bor és sör jó a csontoknak?

Napi egy pohár bor vagy egy-két üveg sör erősítheti egy idősebb férfi vagy nő csontjait, ennél több alkohol fogyasztása viszont gyengíti a csontokat - derül ki a bostoni Tufts Egyetem táplálkozáskutató központjának új kutatásai szerint.

Csontritkulás A vizsgálat, mely során 60 év feletti férfiak és postmenopauzális nők vettek részt, kiderült, hogy a rendszeres mérsékelt alkoholfogyasztás a nagyobb csont ásványi anyag sűrűséggel (BMD) áll összefüggésben.

Miközben korábbi vizsgálatok már kimutatták a mérsékelt ivás és a javult csontsűrűség közötti kapcsolatot, a Tufts kutatói kifejezetten "három alkoholtípus, a sör, a bor és a tömény szeszes ital lehetséges hatásaira" voltak kíváncsiak Katherine Tucker, a Tufts epidemiológiai kutatások igazgatójának elmondásai szerint. "Erősebb összefüggést találtunk a BMD és a sörivók között, akik főleg férfiak, és a borivók között, akik többségükben nők, a tömény italt fogyasztókhoz képest."

Tucker és munkatársai szerint a sörben található szilikonnak köszönhető a férfiak magasabb csontsűrűsége. Kevésbé tisztázott azonban, hogy a tömény szeszes italok és a bor miért védi a csontsűrűséget. A kutatók egyúttal kihangsúlyozzák, hogy a túlzott alkoholfogyasztás károsítja a csontokat, és "senki se várja csupán az alkoholtól a csontsűrűség megmaradását."

A vizsgálat eredményeiről az American Journal of Clinical Nutrition számolt be. A Tucker által 2006-ban végzett kutatás során megfigyelték, hogy a cukrozott kóla italok csökkentik a csontsűrűséget az idősebb nőkben, a férfiakban azonban nem.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Kettős front
Maximum: +31 °C
Minimum: +16 °C

Erőteljes gomolyfelhő-képződés várható, amelyből kora délutánig csak helyenként - főként hazánk északi felén - alakulhat ki zápor, zivatar. Emellett mindenütt több órára kisüt a nap, a legtöbb napsütés a Dél-Alföldön lesz, ahol sokáig csak fátyolfelhők lesznek az égen. Késő délutántól mindenhol erősen megnövekszik a felhőzet, és szórványosan várható eső, zápor, - akár egy-egy intenzív - zivatar, de a Tiszántúlra csak estére ér el a csapadék. A szél egyre nagyobb területen északnyugatira fordul, és megerősödik, zivatarok környezetében átmenetileg viharossá fokozódik.A legmagasabb nappali hőmérséklet többnyire 32 és 37 fok között, északon, északnyugaton néhol 29, 31 fok körül alakul. A hideg- és a melegfrontra érzékenyeket is megterhelheti a hétfői időjárás.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A nők 80 százalékát érinti, mégis kevesen tudják, mit kell tenni vele – Teszteld a tudásodat! Tisztában vagy a változókori hőhullámok rizikófaktoraival, tüneteivel és kezelési lehetőségeivel? Kvízünkben most letesztelheted a tudásodat!
kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!