Csökkenti a vérnyomást a cékla

A legújabb kutatás azt mutatja, hogy egy pohár céklalével hatékonyan csökkenthető a vérnyomás.

A szaklapban megjelent kutatásból az derült ki, hogy a kísérletben részt vevő 15 személyben 250 ml céklalé elfogyasztása 10 higanymilliméterrel csökkentette a vérnyomás értéket. A hatás három-hat órával az ital elfogyasztása után a legintenzívebb, de még egy nappal később is kimutatható. A céklalé fogyasztásának azonban lehet egy váratlan következménye a kutatók szerint: rózsaszínűre festheti a vizeletet.

A Londoni Egyetem Orvosi és Fogorvosi Karának kutatói, akik évek óta vizsgálják a cékla vérnyomáscsökkentő hatását, elmondták, hogy a cékla nitráttartalma a vérerek kitágítása révén elősegíti a véráramlást. Sok anginában szenvedő beteg szed nitráttartalmú gyógyszereket a tünetek enyhítésére.

Vérnyomása változásairól vezessen naplót a HáziPatika.com-on! A nitrát természetes módon van jelen a talajban, ahonnan a zöldségek a növekedésük elősegítése érdekében a gyökereiken keresztül felszívják. Dr. Amrita Ahluwalia elmondta, meglepődve tapasztalták, milyen kevés nitrátra volt szükség ilyen jelentős hatás eléréséhez. "Azt reméljük, hogy a magas nitráttartalmú növények, például a zöld leveles zöldségek és a cékla étrendi arányának növelésével olyan életmódbeli megközelítést alakíthatunk ki, amelyet mindenki könnyen alkalmazhat szív-érrendszeri egészségének javítása érdekében" - nyilatkozta dr. Ahluwalia.

Peter Weissberg professzor, a Brit Szív Alapítvány orvosigazgatója úgy véli, az eredmények újfent azt bizonyítják, hogy sok friss zöldséget kell fogyasztani. További kutatásokra lesz azonban szükség annak meghatározására, vajon a nitrátban gazdag zöldségek hosszú távon hatékonyan csökkentik-e a vérnyomást.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +15 °C

Többnyire derült, napos idő várható, majd késő délutántól az északnyugati tájak fölé már érkezhet némi felhőzet, melyből néhol a határ közelében zápor, zivatar sem kizárt. A déli szél nagy területen megélénkül. Délutánra általában 32 és 36 fok közé melegszik fel a levegő. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.