A halolaj nem gyorsítja a fogyást

A diéta és a mozgás mellett szedett halolaj-kapszulák nem segítik a fogyást - derült ki az American Journal of Clinical Nutritionban publikált új kutatásból. Dr. Laura F. DeFina a dallasi Cooper Intézetből munkatársaival együtt felfedezte, hogy a fogyókúrás programban résztvevő elhízott és túlsúlyos felnőttek közül nem fogytak többet azok, akik omega-3 zsírsavakat szedtek kiegészítésképpen.

Állatkísérletek korábban azt bizonyították, hogy az omega-3 zsírsavak segítik a fogyást. Az embereken végzett megfigyelések vegyes eredményekkel zárultak. Mivel a halolajnak más potenciális pozitív hatása is lehet az egészségre (csökkenti a koleszterinszintet, javítja az inzulinérzékenységet és a magas vérnyomást), megfelelőnek tűnt, hogy a súlycsökkentő programokat kiegészítsék omega-3 többszörösen telítetlen zsírsavakkal.

Vitaminok és ásványi anyagokHogy megvizsgálják a halolaj fogyókúrára gyakorolt hatását, a kutatók véletlenszerűen két csoportra osztottak 128 mérsékelten elhízott túlsúlyos illetve elhízott férfit és nőt. Az egyik csoport tagjai 24 héten át napi 5 tabletta halolaj-kapszulát szedtek, a többiek pedig ugyanennyi placebót. Az összes résztvevőnek heti 150 perc aerobic foglalkozáson, továbbá legalább heti 2 alkalommal 20-30 perces erőnléti edzésen kellett részt venniük. Az omega-3 csoport tagjai átlagosan 5,2 kg-ot fogytak, míg a placebó csoportban átlag 5,8 kg-t, ami nem jelent statisztikailag jelentős különbséget. Mindkét csapat elveszítette testsúlyának legalább 5 százalékát, ami már elegendő az egészségi állapot javításához.

A tanulmány végén nem találtak különbséget a szívbetegség kockázati tényezőinek - mint amilyen a vérnyomás és a koleszterin-szint - tekintetében sem. A kutatók azonban megjegyezték azt is, hogy az omega-3 csoport tagjainál a telítetlen zsírsavak szintje olyan szintre emelkedett, "melyről korábban megállapították, hogy jó hatással van a keringésre."

"Igaz, hogy az omega-3 táplálék-kiegészítők ilyen mértékben nem segítik a fogyást, de a keringésvédő hatása érvényesül, mivel emeli a zsírsavak koncentrációját a vérben." - írták a szerzők.

Animáció: HáziPatika.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.