Milyen durván növeli a rák kockázatát az alkohol?

Egy nemrégiben készült felmérés szerint az emberek csaknem 90 százaléka nem társítja az alkoholfogyasztást a rák kialakulásának fokozott kockázatához - állapította meg egy brit vizsgálat. A tanulságok számunkra is fontosak.

Jó bizonyítékok vannak rá, hogy az alkoholfogyasztás növeli a hét ráktípus kockázatát. Ezek a máj-, emlő-, bél-, szájüregi-, torok-, nyelőcső és gégerák. A megkérdezett embereknek csak 13 százaléka válaszolta, hogy az alkoholfogyasztás kapcsoltba hozható a rákkal.

Sally Davies, a brit Rákkutató Intézet orvos-igazgatója szerint ez a felmérés adhatja az alkohol tanácsadásnak a legnagyobb lökést az elmúlt 30 évben. Hozzátette, hogy meg kell küzdeni a szeszfogyasztás és az egyes rákfajták kockázatának növekedése közötti téveszmékkel is. Például az alkohol 3200 emlőrákos esettel hozható kapcsolatba évente, s ehhez képest csak 400 eset a májrákkal .

Az alkoholfogyasztók több mint 2 százalékának lesz alkoholproblémája, ha nem tartja be az alábbi ajánlásokat, ettől függetlenül előfordulhat, hogy az alkoholfogyasztás teljes kizárására van szükség. Részletek! Korábbi tanulmányok azt mutatták ki, hogy napi egy pohár bor a női vastagbélrák kockázatát 8 százalékkal rontja.

Az alkohol döbbenetes mértékben növeli egyes ráktípusok kialakulását Dr. Penny Buykx, a tanulmány vezető szerzője a Sheffieldi Egyetemen, azt mondta, hogy aggasztóan alacsony a közvélemény figyelme a szeszfogyasztás következményeire. Leszögezte: „Az emberek tudnak róla, hogy az ivásnak májrák lehet a következménye, de a legtöbbjüknek fogalma sincs róla, hogy a mellrák, a száj- és a torokrák, illetve a bélrák is kapcsolódnak az alkoholhoz, és a kockázatok bizonyos rákbetegségeknél már kis mennyiség fogyasztása következtében is nőnek.”

Ezért a kutatók azt javasolják, hogy a férfiak heti hét korsó sörnél vagy hét pohár bornál ne igyanak többet. A nők pedig annyit se.

Forrás: Daily Mail

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +31 °C
Minimum: +13 °C

Felhőtlen idő várható. Csapadék kizárt. Gyenge vagy mérsékelt lesz a légmozgás. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet többnyire 10 és 17 fok között várható, ennél alacsonyabb értékeket mérhetünk a szélcsendes, hidegre hajlamos helyeken, míg a nagyobb városokban, vízpartok közelében, magasabban fekvő pontokon ennél melegebb lesz a hajnal. Jelenleg egy anticiklon határozza meg a térség időjárását.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.