Napi egy csésze kávé a szívet is védi

Ha jó kifogásra van szükség ahhoz, hogy magunkba döntsük a második csésze kávét is, olvasson csak tovább! Egy friss kutatásból kiderült, hogy a mértékletes, napi kávéfogyasztás bizonyos fokig jót tehet a szívnek.

A június 26-i számában megjelent tanulmány vezető szerzője, Elizabeth Mostofsky, a Harvardi Egyetem Orvostudományi Karának kutatója szerint az eredmények azt bizonyítják, hogy a mértékletes kávéfogyasztás valójában védőhatást gyakorolhat. A szakértő azt állítja, számos tényező létezik, amelyek növelhetik a szívelégtelenség kockázatát, de a kávé valószínűleg nem tartozik ezek közé.

A szakértők öt széleskörű svédországi és finnországi kutatást elemeztek, amelyeket 2001 és 2011 között készítettek. A kutatásokban 140 220 személyt vizsgáltak, akik közül 6522 szenvedett szívelégtelenségben.

Az eredmények alapján az derült ki, hogy kettő 2 deciliteres jellegzetes amerikai kávé (ami négy észak-európai adagnak felel meg) a kockázat 11 százalékos csökkentésével segít megelőzni a szívelégtelenséget. Ennél több kávé fogyasztása azonban már megnövelheti a szívpanaszok kialakulásának valószínűségét.

Már számos korábbi kutatás is kimutatta a kávé jótékony hatását bizonyos betegségek, például a 2-es típusú cukorbetegség, a Parkinson-kór, a májrák és a májzsugor ellen. A szakértők továbbra is azt javasolják, hogy a terhes nők, a vérnyomás- vagy vércukorszabályozási problémával küzdő betegek, illetve azok, akik szívdobogásérzést vagy szorongásérzést tapasztalnak, egyáltalán ne, vagy csak kevés kávét igyanak. Az új kutatás készítői szerint azonban az emberek többsége nyugodtan élvezheti a kávézás örömét - persze mértékkel.

A szívvédő hatás okait nem ismerjük pontosan, de Mostofsky szerint a rendszeres kávéfogyasztókban tolerancia alakul ki a koffeinnel szemben, ami azt jelentheti, hogy kevésbé érzékelik hatását. Ez pedig csökkentheti bennük a magas vérnyomás kockázatát. Az is elképzelhető, hogy az italban lévő antioxidánsok védik a sejteket a károsodás ellen.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +31 °C
Minimum: +13 °C

Felhőtlen, száraz időre, döntően gyenge vagy mérsékelt légmozgásra számíthatunk.Késő este általában 15, 25 fok várható. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet többnyire 10 és 17 fok között várható, ennél alacsonyabb értékeket mérhetünk a szélcsendes, hidegre hajlamos helyeken, míg a nagyobb városok belsejében, a magasabban fekvő pontokon és a szelesebb délkeleti és északkeleti tájakon melegebb lesz a hajnal. Jelenleg egy anticiklon határozza meg a térség időjárását.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.