Ilyen étrend-kiegészítővel hosszabbíthatja meg életét

Az idősek életét is meghosszabbíthatja a D-vitamin- és a kalciumtartalmú kiegészítők együttes szedése. A kutatók hangsúlyozták, csak a kettő kombinációja bizonyult hatékonynak, önmagában a D-vitamin nem járt ilyen előnyökkel.

"Kutatásunk ok-okozati összefüggést mutat: a kalcium és a D-vitamin pozitív hatást gyakorol az általános egészségi állapotra" - állítja a Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism augusztusi számában megjelenő kutatás vezetője, dr. Lars Rejnmark, a dániai Aarhus Egyetemi Kórház munkatársa. "Kimutattuk, hogy a kalcium és a D-vitamin együttesen csökkentik a csontritkulásos törések és a halálozás kockázatát az idősekben."

A kutatás során több mint 70 ezer, 70 év körüli személy adatait vizsgálták, akik nyolc tanulmány valamelyikében vettek részt, ezek mind a D-vitamint, illetve a D-vitamint és a kalciumot vetették össze placebóval. A résztvevőket véletlenszerűen osztották a különböző csoportokba. Az eredményekből kiderült, hogy három év alatt a D-vitamin önmagában nem csökkentette a halálozás kockázatát, de amikor kalciummal kombinálták, a mortalitás 9 százalékkal csökkent.

Viszlát, csontritkulás!

Köztudott, hogy a D-vitamin és a kalcium kombinált alkalmazása csökkentheti idős emberekben a csonttörés kockázatát. Rejnmark kutatócsoportja azonban kimutatta, hogy a halálozás kockázatának csökkenése nem a kevesebb csonttörésnek tudható be, hanem a két kiegészítő hatása túlmutat a csontegészségen.

A Heart szakfolyóiratban megjelent amerikai kutatás azonban azt mutatta, hogy a kalciumtartalmú kiegészítők növelik a szívroham kockázatát. A múlt héten pedig a U.S. Preventive Services Task Force (USPSTF) kormányzati prevenciós szervezet jelentette be, hogy a menopauzán átesett nőknek nem ajánlatos alacsony dózisú kalciumot és D-vitamint szedniük a csonttörés megelőzésére, mert a jótékony hatás jelentéktelen.

A halálozás kockázata is csökken

Dr. Michael Holick, a Bostoni Orvostudományi Egyetem professzora szerint más tanulmányok is azt mutatták, hogy a megfelelő D-vitamin-szint körülbelül 7 százalékkal csökkentheti a halálozás kockázatát. A szakértő szerint nem tudjuk pontosan, hogyan hosszabbítja meg az életet, csak azt tudjuk, hogy a két kiegészítő javítja a sejtműködést és a szív-érrendszer egészségét. Holick a felnőtteknek 1500-2000 nemzetközi egységnyi D-vitamint, és 1000-1200 milligramm kalciumot javasol étrendi forrásokból és étrend-kiegészítőkből együttesen.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
magnézium szedése
Nem hasznosul jól a magnézium, ha így veszed be – Ezt az 5 hibát ne kövesd el
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +35 °C
Minimum: +18 °C

A fátyol- és gomolyfelhők mellett általában sok napsütés várható. Kevés helyen - főként a nyugati, déli és északkeleti országrészben - zápor, esetleg zivatar is kialakulhat. Egyre nagyobb területen északnyugatira, északira fordul a szél, és megélénkül, néhol meg is erősödik, majd késő délutántól az északkeleti tájakon helyenként esetleg viharos közeli lökésekre is számíthatunk.Késő estére általában 25 és 32 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.