A vastagbél-végbél daganatokról

A National Cancer Institute (Nemzeti Rákkutató Intézet) folyóiratának legújabb számában egy igen figyelemre méltó kutatási eredmény jelent meg. Eszerint azok az emberek, akiknek étrendje gazdag húsban, tojásban és tejtermékben, nagyobb eséllyel betegszenek meg vastagbél-végbél polipban (ami a rákot megelőző állapot).

Ezek a táplálékok gazdag kolin-források. Az esetleges magyarázata a nagyobb kockázatnak (az állati fehérjét bőségesen fogyasztóknál) az lehet - mondja a kutató -, hogy a burjánzó sejtek membránjainak kiépüléséhez nagy mennyiségű kolin jelenléte szükséges.

A kutatók számára meglepetést okozott az eredmény, mert a vastagbél-végbélrák kockázatának csökkenését várták a nagy mennyiségű kolintól a szervezetben - bizonyos előző kutatások nyomán, amelyek a folátok védő hatására mutattak rá.

De a kutatás más eredményt hozott: Egy nagyszabású egészségügyi kutatóprogram részeként - Nurses' Health Study - Ápolónők Egészségének Kutatása - a kutatásba bevont ápolónőknek 18 éven át küldtek ki étrendjüket kikérdező kérdőívet, kétévenként megismételve a kérdezést.

Ezek alapján végezték a kolin-tartalomra vonatkozó becslést. Mivel ez az első kutatás a kolin szerepét illetően a kolorektális daganatok témájában, a tudósok a kutatások megismétlését látják szükségesnek. (EurekAlert)

fuggetlen.hu

(2007.08.08. 10:27)

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.