A hagymafélék bámulatos hatása

Az új felfedezésnek köszönhetően csökkenhet a rákos megbetegedések száma.

Minden nap egy hagyma

Csak Angliában mintegy 42 ezer bélrákot diagnosztizálnak évente, és ebből több mint 16 ezer eset halálos - írja a Daily Mail. Egy új tanulmány szerint azonban a hagymafogyasztás megnövelésével jelentősen csökkenhet a daganatok kialakulásának kockázata.

hagyma, vöröshagyma, hagymafogyasztás, bélrák, megelőzés, egészség, táplálkozás
Minél több hagymát fogyasztunk, annál nagyobb a védelem (Fotó: 123rf)

A kutatók szerint évente nagyjából 15 kilogramm hagymafélét - többek között vöröshagymát, póréhagymát, gyöngyhagymát és fokhagymát - kellene fogyasztanunk, amellyel megelőzhető lenne a bélrák legtöbb fajtája. Az 1666 személy bevonásával készült tanulmányból kiderült, hogy azoknál, akik sűrűn fogyasztanak hagymát, 79 százalékkal kevesebb a bélrák esélye, mint azoknál, akik csak nagyon ritkán esznek hagymaféléket. A kutatás során 833 bélrákos táplálkozási szakásait hasonlították össze 833 egészséges ember étrendjével.

Nyersen a legjobb

A hagymafélékben lévő bioaktív vegyületekről már korábban bebizonyították, hogy segítenek megelőzni a mell- és a prosztatarák kialakulását, de a belekre gyakorolt pozitív hatásukról most készült először átfogó tanulmány. "Minél több hagymát eszünk, annál nagyobb a védelem" - emelte ki Dr. Zhi Li, a Shenyang Kínai Orvostudományi Egyetem tanulmányának vezetőszerzője. Az ajánlott napi mennyiség 30-40 gramm.

Nem csak a hagyma segít a megelőzésben Eddig is hallhattunk, olvashattunk a keresztesvirágú zöldségek - a káposzta, a kelkáposzta, a karfiol vagy a brokkoli - belekre gyakorolt kedvező hatásairól, de a tudósok csak nemrég jöttek rá, mi történik pontosan ezen zöldségek fogyasztásakor.

Dr. Li rámutatott arra is, hogy nem csak az elfogyasztott mennyiség a fontos, hanem az is, hogy milyen formában esszük a hagymaféléket. A főzés vagy sütés során például jelentősen csökken a hagymákban a bioaktív vegyületek aránya, míg a friss fokhagyma fogyasztása kifejezetten hatásosnak bizonyul a bélbetegségek megelőzésében.

Forrás: dailymail.co.uk

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +31 °C
Minimum: +12 °C

Túlnyomóan felhőtlen, napos időre számíthatunk, keleten képződhet kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A keleties irányú szél csak az Észak-Alföld térségében élénkülhet meg.A legmagasabb nappali hőmérséklet jellemzően 30 és 33 fok között alakul. Késő este általában 15, 23 fok várható. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.