Egyen diót, nem lesz cukorbeteg!

Már heti kétszeri diófogyasztással közel negyedével csökkenthető a 2-es típusú cukorbetegség kockázata - állítják amerikai kutatók.

A zacskónyi diót , a 2-es típusú diabétesz 24 százalékkal alacsonyabb kockázata leselkedett, mint azokra, akik ritkán vagy soha nem fogyasztottak diót.

Már korábbi kutatások is kimutatták a dió diabétesz ellenes hatását, de ez az eddigi legnagyobb szabású vizsgálat, amely azt bizonyította, hogy a rágcsálnivaló rendszeres fogyasztása valóban segít megelőzni a betegséget. Annak ellenére, hogy a kutatást ápolónőkön végezték, az eredmény valószínűleg a férfiakra is ugyanúgy érvényes.

A bostoni Harvard Egyetem Orvosi Karának kutatói 137 893 harmincöt és hetvenhét év közötti ápolónőt vizsgáltak tíz évig. Étrendi szokásaikat szorosan nyomon követték. A testzsír és a testtömeg számításba vételével együtt a kutatók azt mutatták ki, hogy a dió havi egy-háromszori fogyasztása 4 százalékkal, heti egyszeri fogyasztása 13 százalékkal, heti kétszeri fogyasztása pedig 24 százalékkal csökkenti a 2-es típusú diabétesz kialakulásának kockázatát.

A dió olyan egészséges zsírsavakban gazdag, amelyek bizonyítottan csökkentik a gyulladásos folyamatokat a szervezetben, és védelmet nyújtanak a szívbetegség, a rák és az ízületi gyulladás ellen. A Kalifornia Egyetem tavalyi kutatásából ráadásul az is kiderült, hogy azokban a fiatal férfiakban, akik naponta fogyasztanak diót, a spermiumszám és a termékenység is fokozódik. A Louisianai Állami Egyetem kutatói pedig azt mutatták ki, hogy a diófélék fogyasztása az elhízás kockázatát is csökkentheti.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +18 °C

Többnyire derült, napos idő várható, majd késő délutántól az északnyugati tájakon már megjelenik némi felhőzet, melyből a határ közelében néhol zápor, zivatar sem kizárt. A déli szél nagy területen megélénkül, estére azonban nagyrészt mérséklődik a légmozgás.A legmagasabb nappali hőmérséklet 32 és 36 fok között alakul.Késő estére általában 24 és 30 fok közé hűl le a levegő. Mivel még mindig egy anticiklon határozza meg a térségünk időjárását, fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A nők 80 százalékát érinti, mégis kevesen tudják, mit kell tenni vele – Teszteld a tudásodat! Tisztában vagy a változókori hőhullámok rizikófaktoraival, tüneteivel és kezelési lehetőségeivel? Kvízünkben most letesztelheted a tudásodat!
kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!