Ekcéma ellen halat!

Azoknál a csecsemőknél, akiknek étrendjébe már kilenchónapos koruk előtt bevezetik a halat, kisebb eséllyel alakul ki ekcéma - áll egy új tanulmányban.

Az Amerikai Gyermekgyógyász Társaság 2000-ben kelt ajánlása szerint az ekcémára hajlamos gyerekek étrendjéből sok ételfajtát, köztük a halat is ki kell iktatni, ám 2008-ban visszavonták ezt az ajánlást és jelenleg azt mondják, hogy már 4-6 hónapos kortól adhatunk halat.

Ekcéma

"Eddig nem javasoltuk a halfogyasztást azoknak a gyerekeknek, akiknek a családjában előfordult valamilyen allergiás betegség. Ám ez az új információ segít megszabadítani a szülőket ettől az aggodalomtól" - nyilatkozta Dr. Bernt Alm, a Göteborgi Egyetem Szilvia Királynő Gyermekkórházának orvosa. Az allergiás betegségek - köztük az ekcéma is - egyre gyakrabban fordulnak elő a fejlett országokban, kialakulásukban az öröklött hajlam mellett szerepet játszanak a környezeti és étrendbeli tényezők is. Egy korábbi kutatás eredményei szerint azon kismamák babái, akik terhességük során sok almát és halat fogyasztanak, kisebb eséllyel betegszenek meg asztmában és allergiában.

Jelen kutatásba 2003-ban, Nyugat-Svédországban született gyerekeket vontak be, szüleikkel kérdőívet töltettek ki a gyerekek 6 hónapos és 1 éves korában. 1 éves korukra a csecsemők csaknem 21 százalékánál fejlődött ki ekcéma, átlagosan 4 hónapos korban kezdődve. A legerősebb rizikófaktor a családban már előfordult ekcéma volt, különösen ha az anya és a testvérek is ekcémásak voltak.

Dr. Alm azt javasolja, hogy fokozatosan vezessük be a halat a csecsemők étrendjébe a többi szilárd étellel együtt, körülbelül 5-6 hónapos korban. Fontos tudni azonban, hogy ez ellentétes az Egészségügyi Világszervezet ajánlásával, miszerint 6 hónapos korig kizárólag anyatejet kapjon a csecsemő, azt követően pedig zöldségekkel és gyümölcsökkel kezdhető el fokozatosan a kisbaba hozzátáplálása.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +32 °C
Minimum: +15 °C

Éjszaka is felhőtlen idő várható. Csapadék nem lesz. Gyenge vagy mérsékelt marad a légmozgás. Késő estére általában 16 és 28 fok közé hűl le a levegő.A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet többnyire 12 és 19 fok között várható, ennél alacsonyabb értékeket mérhetünk a szélcsendes, hidegre hajlamos helyeken, míg a nagyobb városokban, vízpartok közelében, magasabban fekvő pontokon, szelesebb északnyugati tájakon ennél melegebb lesz a hajnal. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.