Védenek a probiotikumok az allergia ellen

A Cochrane Library című lapban közzétett tanulmány során a szakemberek arra keresték a választ, vajon a csecsemőtápszerekben található prebiotikumok védelmet nyújthatnak-e az ekcéma és az egyéb allergiás tünetek ellen.

A bélben található baktériumok fontos szerepet játszhatnak a különféle ételallergiák kialakulásában, illetve abban, hogy később miként reagál az immunrendszer bizonyos összetevőkre. A prebiotikumok pedig olyan az anyatejben , gyümölcsökben vagy zöldségekben található emészthetetlen összetevők, melyek az egészséges bélbaktériumok növekedését és aktivitását stimulálják. Nem összetévesztendők a probiotikumokkal, amelyek viszont élő baktériumkultúrák, és számos joghurtban, illetve tápszerben megtalálhatóak. A csecsemőtápszerekhez ugyanakkor prebiotikumokat is szoktak hozzáadni, ám az eddig még nem volt világos, mindezeknek milyen szerepe van a különféle allergiák kialakulásában.

A mostani vizsgálat során a kutatók 1428, négy különböző tanulmányból vett gyerek adatait nézték át, akik egy része prebiotikumos tápszert kapott, másik része pedig hagyományosat. A gyerekeket négy hónapos és kétéves koruk között követték nyomon, és megállapították, hogy a prebiotikumos tápszert evő gyerekek esetében az ekcéma előfordulása jóval ritkább volt, mint a másik csoport esetében. Az asztma és a csalánkiütés tekintetében már nem tudtak ilyen egyértelmű különbséget kimutatni a szakemberek, és ahhoz sem állt elég adat a rendelkezésükre, hogy általánosságban kijelenthessék a prebiotikumok allergiaellenes hatását.

Amint azt a kutatásban résztvevő John Sinn, az ausztráliai Sydney Egyetem munkatársa kifejtette, kutatásuk nem szolgál elég bizonyítékuk arra nézve, hogy a prebiotikumok kellő védelmet nyújtanának minden egyes allergiatípus ellen, így munkatársaival még további kutatásokat terveznek e téren, mielőtt rutinszerűen ajánlanák minden kisgyereknél a prebiotikumok alkalmazását.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +31 °C
Minimum: +12 °C

Túlnyomóan felhőtlen, napos időre számíthatunk, keleten képződhet kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A keleties irányú szél csak az Észak-Alföld térségében élénkülhet meg.A legmagasabb nappali hőmérséklet jellemzően 30 és 33 fok között alakul. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.