Idősebb hölgyek: igyanak egy pohárral!

Heti egy-két ital kifejezetten jót tehet az idősebb hölgyeknek, segít ugyanis megvédeni a csontjaik egészségét - állítják amerikai kutatók.

Az Oregoni Állami Egyetem speciális laborjában dolgozó kutatók szerint a naponta egy-két italt elfogyasztó idősebb hölgyeknél nagyobb a csontsűrűség, mint absztinens társaiknál. A szakemberek szerint ennek hátterében az lehet, hogy az alkohol az ösztrogénhez hasonló hatású, csökkenti a csont leépülését.

A kutatásba 40, a korai posztmenopauza időszakában lévő nőt vontak be, akik rendszeresen fogyasztottak alkoholt, nem szedtek hormonpótló gyógyszereket és korábban nem volt oszteoporózissal összefüggő csonttörésük. A nők mindegyike rendszeresen fogyasztott alkoholt. Csontsűrűségüket rendszeresen mérve kiderült, hogy ha huzamosabb ideig (több napig) nem ittak, a szervezetükben olyan markerek lettek mérhetőek, melyek a csontok leépülésével hozhatóak összefüggésbe.

"Kutatásaink eredményeiből kiderült, hogy a mérsékelt alkoholfogyasztás, ha kiegyensúlyozott étrend és megfelelő mozgás mellé társul, segíthet megelőzni a csontritkulást" - mondta Urszula Iwaniec, a kutatás vezetője. "Ráadásul az előnyös hatások már az ital elfogyasztása utáni 24 órában érzékelhetőek voltak."

A Menopause című szaklapban megjelent tanulmány szerzői szerint ez a kutatás segíthet megérteni a csontritkulás során végbemenő molekuláris történéseket, ugyanakkor felhívják a figyelmet arra, hogy a túlzott alkoholfogyasztásnak nagyon súlyos következményei lehetnek.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.