A visszafogott alkoholfogyasztás védő hatású lehet

A visszafogott alkoholfogyasztás megvédheti az idősebb egészséges embereket a rokkantságtól - mutatta ki egy új tanulmány.

Az ötven év felettiek, akik visszafogott mennyiségben fogyasztanak alkoholt, 25 százalékkal növelik esélyeiket arra, hogy nehézségek nélkül folytassák korábbi megszokott életvitelüket, sétáljanak, egyenek, fussanak, elvégezzék a ház körüli teendőket. A tanulmányt a Californiai Egyetem orvosi karának munkatársa, David Geffen vezette.

A kutatók nagy, nemzeti szinten reprezentatív mintát gyűjtöttek össze néhány év alatt, hogy megvizsgálják az alkoholfogyasztás és a fizikai korlátozottság közötti összefüggéseket. Az eredmények az American Journal of Epidemiology januári számában jelentek meg. "A kevés és közepes mennyiségű alkoholt fogyasztók számára az üzenet az, hogy nem kell aggódniuk, valószínűleg a szokásaik még a hasznukra is válnak" - mondta a kutatás vezetője, Dr. Arun S. Karlamangla. A kutatók meghatározása szerint ebbe a csoportba azok tartoznak, akik hetente 15 italnál kevesebbet vesznek magukhoz, ami a férfiak esetében nem haladja meg a napi ötöt, nők esetében pedig a négyet.

A tanulmány társszerzője, Dr. Alison A. Moore geriátriai adjunktus elmondta, hogy a tanulmányban feltüntették, mennyi italmennyiség elfogyasztása nem számít még iszákosságnak. A napi fogyasztás a része lehet a védelmi mechanizmusnak, magyarázta a doktornő. A tanulmány arra is felhívta a figyelmet azonban, hogy az egészségügyi problémákkal küszködő időseknek káros lehet az alkoholfogyasztás. Számukra az alkohol semmilyen előnnyel nem jár, mondta Karlamangla. "Ha betegséggel küzd, inkább ne igyon."

Két lehetséges oka van annak, hogy a betegek számára miért nem előnyös: az alkohol kedvezőtlen kölcsönhatásba léphet a gyógyszereikkel, vagy annyira legyengültek, hogy az már nem visszafordítható - állítja a tanulmány.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.