Mégsem jobb a vaj a margarinnál?

Csökkenthetjük a szívbaj esélyét, ha vaj helyett például margarint fogyasztunk, állítja egy új amerikai kutatás.

A Harvard School of Public Health szakértői szerint az elmúlt hónapokban számos olyan vizsgálat látott napvilágot, amely szerint nem nagyobb az elhalálozás esélye azoknál, akik sok telített zsírsavat fogyasztanak. Mindezen eredmények szerintük tévesek: amennyire csak lehetséges, tartózkodnunk kell a telített zsírsavaktól.

A vizsgálatot vezető professzor, Frank Hu elmondta: egészséges, telítetlen zsírsavakkal kell pótolnunk az étrendünkben lévő telített zsírsavakat: margarinnal , növényi olajokkal, olívaolajjal vagy csonthéjasokkal. Ennek hatására ugyanis jelentősen csökken az esélye a szívproblémák kialakulásának.

Akar Ön műanyagszatyrot enni? Esetleg kőolajból készült ételeket? És a margarint megenné-e? - ilyen kérdéseket tartalmazó információkat is olvasni a neten. Rémhír vagy van alapja? Kattintson ide! Hu elmondta, hogy nem felmenteni akarják a telített zsírsavat – a szívproblémák szempontjából ugyanis mind a telített zsírsavak, mind pedig a finomított szénhidrátok ugyanolyan egészségtelenek (azok, akik lemondanak a telített zsírsavakról, általában finomított szénhidrátokra szoknak át).

Mégsem egészségtelen a margarin?

Elmondása szerint amikor életmód- és étrendbeli váltást akarunk végrehajtani, mindezt orvosoknak kellene felügyelniük, a kardiológusoknak pedig hangsúlyozniuk kellene azt, hogy fogyasszunk több telítetlen zsírsavat , például növényi olajokat és magvakat és egészséges szénhidrátokat – például teljes kiőrlésű magvakat.

Prof. Hu és társai a Journal of the American College of Cardiology szaklapban publikálták kutatásaik eredményét, amely során több mint 127 ezer amerikai páciens egészségügyi információt vetették össze étrendváltásuk hosszútávú eredményeivel.

Egyértelműen látható - mondják -, hogy ha energiabevitelünk csak 5 százalékát cseréljük le telítettről többszörösen telítetlen zsírsavra, már 25 százalékkal csökkentjük a szívkoszorúér-betegség esélyét. (Egyszeresen telítetlen zsírsav esetén ez 15 százalékra csökken.) Ha azonban a telített zsírsavat finomított szénhidrátra váltjuk, az egyáltalán nem biztosít számunkra semmilyen egészségügyi előnyt.

Forrás: www.dailymail.co.uk

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +15 °C

Többnyire derült, napos idő várható, majd késő délutántól az északnyugati tájak fölé már érkezhet némi felhőzet, melyből néhol a határ közelében zápor, zivatar sem kizárt. A déli szél nagy területen megélénkül. Délutánra általában 32 és 36 fok közé melegszik fel a levegő. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.