Bármennyi kávét ihatunk?

Dán kutatók a világon először vizsgálták genetikai alapon a kávé szervezetünkre gyakorolt hatását. Megnyugtató eredmények születtek...

A kutatás szerint a kávéfogyasztás független az életmódbeli betegségek kialakulásától: ezek megjelenését nem befolyásolja, hogy teát iszunk-e vagy akár napi négy bögrényi erős feketét.

Hol nyílt Európa első kávéháza, ki találta fel a kávédarálót, és hol számított válóoknak, ha nem kapott a nő elég kávét? - összeállításunkból megtudhatja, kattintson! A University of Copenhagen kutatói két kórházzal összefogva végezték kísérletüket, ennek alapjául pedig az emberi genomot vették, mivel génjeink nagy szerepet játszanak abban, hogy egy nap folyamán mennyi kávét iszunk. Az ezzel kapcsolatos tanulmány az International Journal of Epidemiology szaklapban jelent meg, az ehhez használt adatbázis pedig a 93 ezer dán lakos adatait tartalmazó Copenhagen General Population Study, amely tartalmazza mind betegségprofiljukat, mind pedig étrendjüket és kávéfogyasztási szokásaikat is.

Nem káros a sok kávé?

A kutatásban résztvevő Ask Tybjaeg Nordestgaard kutató elmondta: olyan egyedi vizsgálati módszert készítettek, amellyel az összes olyan gént megvizsgálhatták, amely fokozza, biztosítja vagy megalapozza a kávé iránti vágyunkat. Ha vannak bizonyos különlegesebbnek tekintett „kávégénjeink”, vélhetően több kávét iszunk , mint azok, akiknek DNS-ében ez nem szerepel.

A gének mennyiségéből és minőségéből és a majdnem 100 ezernyi megvizsgált személy adataiból tehát tökéletesen fel lehetett deríteni, hogy szervezetünk kávéigénye vagy –preferenciája mennyiben növeli vagy csökkenti az olyan életmódbeli komplikációk előfordulási esélyét, mint az kettes típusú cukorbetegség . Meglepő módon a vizsgálati eredmények azt állítják: egyáltalán nincs ezek között kapcsolat, így a kávéfogyasztás nem okoz ilyen típusú betegségeket, igaz, nem is véd ezek ellen.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.