A vitaminhiány jelei az arcunkon

HáziPatika

Viszonylag gyakori, hogy valamilyen vitaminból nincs elég a szervezetünkben. Arcunk sokféle módon árulkodik arról, hogy melyik hiányzik, hogy testünk megfelelően működhessen.

Sápadt, színtelen arc

Természetesen a téli és a tavaszi hónapokban ritkán találkozni egészségesen napbarnított arcú emberrel, de ha azt vesszük észre, hogy a szokásosnál is jóval fehérebbek vagyunk, akkor ez arra utalhat, hogy szervezetünkbe nem jutott elegendő B12-vitamin. Ezt általában bágyadtság, fáradtság is kíséri. Ilyenkor érdemes több húst, illetve több tengeri eredetű ételt fogyasztani.

Miről árulkodik a körmünk?

A körmök színe, struktúrája és formája alapján bizonyos következtetések is levonhatók arról, hogy ki milyen egészségi állapotban van. Az elváltozások szív-, máj- és tüdőbetegségekre utalhatnak. Kattintson a részletekért!

Száraz, töredezett haj

A száraz, sérült szerkezetű haj, különösen, ha még korpásodik is, nagyon gyakran azt jelzi, hogy biotin, vagyis B7-vitamin-hiányunk van. Ez különösen gyakori például hosszabb antibiotikumkúra után. Ilyenkor fogyasszunk több húst, halat, zöldséget, gyümölcsöt és gombát.

Bedagadt szemek

Ha azt vesszük észre, hogy a szemeink körül található rész felpüffed, akkor ez nagyon gyakran jódhiányra utal. A legtöbb jód a jódozott sóban van, de mivel a sófogyasztást nem szabad túlzásba vinni, próbálkozzunk inkább úgy a pótlással, hogy minél több tengeri eredetű ételt (rákot, algát), illetve tejterméket fogyasztunk.

A vitaminhiány az arcunkra van írva - figyeljünk a jelekre!
A vitaminhiány az arcunkra van írva - figyeljünk a jelekre!

Színtelen ajkak

A sápadt, vértelen ajkak gyakran jelzik, hogy nincsen elég vas a szervezetünkben. Ilyenkor az is előfordulhat, hogy alacsony lesz a vérnyomásunk és gyakran megfázunk. Szerencsére a vasat nem nehéz táplálkozással pótolni: együnk több vörös húst, illetve egy darabig figyeljünk arra, hogy ne együnk túl sok magas kalciumtartalmú ételt.


Vérző íny

A vérző íny gyakran jelez C-vitamin-hiányt. Ilyenkor immunrendszerünk is legyengülhet, illetve fájhatnak az izmaink. Együnk sok kivit, paprikát, citrusfélét és karalábét.

Forrás: brightside.me

Az lenne a kérdésem, hogy kb. 4 éve szedek fogamzásgátlót, és minden vasárnap szokott megjönni, tehát most vasárnap is meg fog. Még szerdáig szedem a gyógyszert, viszont már tegnap és ma is volt barnás színű folyásféle, mintha megakarna jönni. Hasam nem fáj meg semmi, a gyógyszert is rendesen szedem, mindig egy időben, nem hagytam ki szemet, max. 1-t az elmúlt 3 hónapban, de akkor is 12 órán belül pótoltam, vagyis 1-2 órán belül. Nem szedtem antibiotikumot, csak C- és E-vitamint, de azt is napközben, hogy a gyógyszerrel ne együtt, mert azt este veszem be. Szóval nem nagyon tudom ezt mire vélni, lehet baj?

Tisztelt Asszonyom! A feleslegben szedett C-vitamin is gátolja a tabletták hatását, mert a CYP3A4 enzim felgyorsításával fokozza a nemi hormonok lebomlását. Amennyiben a C-vitamin elhagyása sem segítene, erősebb ösztrogénhatású tablett...

További cikkek
Szóljon hozzá Ön is és olvassa el mások hozzászólásait

Humánmeteorológia

Humanmeterológia szolgaltatója

Fronthatás:
Nincs front

Maximum:
+18, +23 °C
Minimum:
+7, +12 °C

Hazánkban pénteken délelőtt változóan felhős lesz az ég, a Dunántólon néhol, a Tiszántúlon szórványosan alakulhat ki gyenge eső, záporeső, egy-egy zivatar is előfordulhat.

Egészséget befolyásoló hatások:
gyenge

Részletes adatok és előrejelzés

Tekintse meg az időjárási frontokat!Térképezze fel a pollen adatokat!

Kövesse a Házipatikát:

GyógyszerekGyógyszerkereső
GyógyszerHatóanyag