Nem védett az infarktustól az omega-3 zsírsavakkal dúsított margarin

Nem védte meg a korábban szívrohamon átesett pácienseket az újabb infarktustól az omega-3 zsírsavakkal dúsított margarin fogyasztása - közölték eredményüket vasárnap holland kutatók.

SzívinfarktusTöbb mint 4800 páciens egészségét 40 hónapig követték nyomon. A vizsgálat során kiderült, hogy az omega-3 zsírsavakkal dúsított margarint fogyasztó pácienseknél nem csökkent a súlyos szívrohamok és más szívérrendszeri események kockázata azokhoz képest, akik nem ilyen margarint ettek.

Daan Kromhout kutatásvezető, a Wageningeni Egyetem munkatársa elmondta, a hatékonyság hiánya utalhat arra is, hogy a margarint nem fogyasztó, ám 85 százalékos arányban koleszterinszintet csökkentő sztatint, valamint vérnyomáscsökkentőt és vérhígítót szedő páciensek gyógyszerezését igen jól állították be, ez pedig hatékonyan védte az érrendszeri katasztrófától a pácienseket.

A tanulmányban részt vevő emberek 60 és 80 év közötti férfiak és nők voltak, akik nagyjából négy évvel korábban szenvedtek el szívrohamot.

A tanulmány eredményeit vasárnap ismertették az Európai Szívgyógyász Társaság stockholmi konferenciáján, és tették közzé a New England Journal of Medicine című orvosi folyóirat online kiadásában.

Animáció: HáziPatika.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.