Szívinfarktus után ilyen teát kell inni

Sok zöld tea vagy naponta egy csésze kávé rendszeres elfogyasztása csökkentheti a halálozás kockázatát azoknál, akik túlélték a stroke-ot vagy a szívinfarktust - derült ki egy új kutatásból.

Azoknak a japán stroke -túlélőknek, akik naponta legalább hét csésze zöld teát ittak meg, 62 százalékkal volt alacsonyabb a bármely ok miatti halálozási kockázatuk a teát nem ivókhoz képest - áll az Amerikai Szív Társaság Stroke című folyóiratában publikált tanulmányban . A naponta egy csésze kávét megivó szívinfarktust túlélők halálozási kockázata 22 százalékkal alacsonyabb azokhoz képest, akik nem ittak rendszeresen kávét. A kutatók két évtizeden keresztül követték a pácienseket.

Az általános népesség szívbetegség miatti halálozási kockázatát csökkenti a Japánban általános italként fogyasztott napi három-öt csésze zöldtea.
A keringési betegségek miatti halálozás kockázatát csökkenti a zöld tea fogyasztása. Kép: Getty Images

A korábbi japán zöldtea-kutatások szerint az általános népesség szívbetegség miatti halálozási kockázatát csökkenti a Japánban általános italként fogyasztott napi három-öt csésze zöld tea. A világ más részein végzett kutatások hasonlóképpen kimutatták, hogy a mérsékelt, napi rendszerességű kávéfogyasztás csökkenti a szívbetegség és az egyéb okok miatti halálozási kockázatot.

A jelenlegi vizsgálatban a kutatók Japán 45 közösségében 46 ezer lakos zöldtea- és kávéfogyasztását hasonlították össze. A kutatásban részt vevő személyek 40-79 évesek voltak, akadtak köztük olyanok, akik túlélték a stroke-ot vagy a szívinfarktust, és voltak olyanok is, akiknek nem volt ilyen betegségük.

A kutatásban kimutatták, hogy akiknek nem volt még stroke-juk vagy szívinfarktusuk , azoknak nem befolyásolja a halálozási arányát a zöld tea fogyasztása, ám ha ez a csoport hetente legalább egy csésze kávét elfogyaszt, akkor az 14 százalékkal csökkenti a halálozási kockázatukat. A kutatásban azt nem derítették ki, hogy a zöld tea vagy a kávé miért véd a szív- és érrendszeri okból bekövetkező halálozás ellen. Arra azonban rájöttek, hogy a zöldtea- és kávéivók étrendjében és kórelőzményében vannak sajátságok. Azok, akik több zöld teát isznak, nagyobb valószínűséggel fogyasztanak halat, gyümölcsöt vagy szójababot, és ez független attól, hogy volt-e stroke-juk vagy szívinfarktusuk vagy sem. Alacsonyabb volt a cukorbetegség és a magas vérnyomás előfordulásának aránya azoknál a kávéivóknál, akiknél a kórelőzményben nem szerepelt stroke vagy szívinfarktus, ám a lelki eredetű stressz gyakrabban fordult elő náluk, valamint ritkábban ettek halat.

"Jelentős igény van arra, hogy tudományosan bizonyítsuk, milyen életmóddal lehet javítani a szívinfarktust és a stroke-ot túlélők életkilátásait, és figyelembe kell venni azt is, hogy a társadalom gyorsan öregszik" - mondta el a folyóirat kérdésére a tanulmány szerzője, dr. Hiroyasu Iso, az Osakai Egyetem orvos professzora. Arra is felhívta a figyelmet, hogy össze kell hasonlítani azt is, hogy miként fogyasztják a teát Japánban és a világ többi részén. "Fontos különbség, hogy a japán kultúrában a zöld teát tisztán, cukor nélkül fogyasztják" - tette hozzá dr. Iso. "Úgy lehet ezeket az italokat a legegészségesebb módon elkészíteni, ha nem adunk hozzájuk cukrot."

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +31 °C
Minimum: +13 °C

Felhőtlen idő várható. Csapadék kizárt. Gyenge vagy mérsékelt lesz a légmozgás. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet többnyire 10 és 17 fok között várható, ennél alacsonyabb értékeket mérhetünk a szélcsendes, hidegre hajlamos helyeken, míg a nagyobb városokban, vízpartok közelében, magasabban fekvő pontokon ennél melegebb lesz a hajnal. Jelenleg egy anticiklon határozza meg a térség időjárását.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.