Kevéssé befolyásolja az Alzheimer-kórt az életmód és a diéta

Nincs egyértelmű bizonyíték arra, hogy bármely étrendi vagy életviteli változás csökkentené az Alzheimer-kór kifejlődésének kockázatát - közölték hétfőn amerikai kormányzati kutatók.

Az amerikai Országos Egészségügyi Intézetek szakértőiből álló panel megvizsgált több olyan tanulmányt, melyek a diéta, a mozgás és a krónikus betegségek Alzheimer-kórra való hatását elemezték.

Ugyan találtak arra utaló jeleket, hogy a diabétesz, a magas koleszterinszint és a dohányzás emelheti a szellemi és testi leépüléssel járó betegség kockázatát, miközben a mediterrán típusú étrend és a test fitten tartása csökkentheti a rizikót. A szakértői csoport megállapítása szerint azonban a bizonyítékok nem elegendően erősek ahhoz, hogy mindezt biztosan kimondhassák.

"Bár számos tanulmány vizsgálta az Alzheimer-kór kockázati tényezőit és lehetséges terápiáit, a tudományos ismeretanyagban jelentős hiányosságok vannak" - írta Martha Daviglus, a chicagói Északnyugati Egyetem munkatársa, a tanulmány vezető szerzője az Archives of Neurology című szakfolyóiratban.

Az Egyesült Államokban jelenleg 5,4 millió ember él Alzheimer-kórral, akiknek 4 százaléka 65 év alatti, 6 százaléka 65 és 74 év közötti, 90 százaléka pedig 75 év fölötti.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +17 °C

Derült, napos, száraz idő várható. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 27 és 33 fok között várható. Késő estére általában 18 és 23 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.