Krumplit ne egyenek a mellrákból gyógyultak!

A szénhidrátban - főleg keményítőben - gazdag ételek túlzott fogyasztása a mellrák kiújulását eredményezheti azok számára, akik egyszer legyőzték már ezt a rettegett kórt - áll egy friss tanulmányban.

Jennifer Edmond, a Kalifornia Egyetem doktorandusz hallgatója olyan nők étrendjét követte nyomon a műtétet követő egy éven át, akik sikeresen túlélték a mellrákot. A vizsgálat során elsősorban a keményítőt tartalmazó ételek - például a krumpli - mennyiségét tartotta szem előtt. Megállapította, hogy míg a legkevesebb szénhidrátot fogyasztó nőknél csupán 9,7 százalékban újult ki a mellrák, addig a legtöbbet fogyasztóknál ez az arány már 14,2 százalékra nőtt.

Noha a szénhidrátok számos fontos tápanyagot tartalmaznak, és a szükséges energiabevitelhez is nélkülözhetetlenek, bizonyos fajtáik kevésbé egészségesek. A finomított szénhidrátok például, mint amilyen a fehér kenyér vagy tészta, több keményítőt tartalmaznak, mint a teljes kiőrlésű gabonából készült termékek.

Egyelőre nincs egyértelmű magyarázat a két dolog közötti összefüggésre, bár az közismert, hogy a keményítőben gazdag ételek megemelik az inzulinszintet, a magas inzulinszint pedig összefüggésben áll a mellrák kialakulásával, mivel az inzulin stimulálja a tumoros sejtek növekedését. Emellett a szénhidrátmennyiség növelése hízással is jár, ami szintén rizikófaktor a mellrák kialakulásában.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +18 °C

Hazánk északi és nyugati részén megnövekszik a felhőzet, és itt az éjszaka folyamán helyenként zápor, zivatar is előfordulhat. Délen, délkeleten még nagyrészt derült vagy gyengén felhős idő várható. A légmozgás döntően mérsékelt marad, de a Kisalföldön és az Alpokalján már lehetnek élénk lökések az északnyugatira forduló szélből.A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet általában 15, 22 fok között alakul, de északnyugaton, valamint a vízpartokon, magasan fekvő helyeken ennél pár fokkal melegebb, a hidegre hajlamos helyeken hűvösebb is lehet. Mivel még mindig egy anticiklon határozza meg a térségünk időjárását, fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A nők 80 százalékát érinti, mégis kevesen tudják, mit kell tenni vele – Teszteld a tudásodat! Tisztában vagy a változókori hőhullámok rizikófaktoraival, tüneteivel és kezelési lehetőségeivel? Kvízünkben most letesztelheted a tudásodat!
kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!