Az alkohol újabb romboló hatása

Azoknál a férfiaknál, akik serdülőkorukban hetente legalább hét adag alkoholos italt fogyasztottak, háromszor nagyobb az esélye a prosztatarák kialakulásának.

Az alkohol romboló hatását számos kutatás igazolta már - közismert, hogy károsítja a májat és az idegrendszert, emeli a vérnyomást, gyomorproblémákat és számos súlyos betegséget eredményezhet. Még károsabb lehet azonban, ha fiatalon fogyasztjuk.

Az alkoholfogyasztás így hat a testre A tudomány még a mérsékelt alkoholfogyasztás egészségügyi hasznát illetően is megosztott, a nagyobb volumenű italozás pedig egyértelműen negatív következményekkel jár. Lássuk tehát, miként hat az emberi testre, ha túl gyakran nézünk a pohár fenekére - kattintson !

Háromszor nagyobb a daganat veszélye a korai ivóknál

Korábban több kutatás is vizsgálta a prosztatarák és az alkohol kapcsolatát, egyik sem fókuszált azonban kimondottan a serdülőkori italozás hatásaira. "A prosztata a pubertáskorban jelentős változásokon megy keresztül, ebben az időszakban ezért különösen nagy kárt okozhatnak bizonyos mérgező anyagok. Ezért szerettük volna kideríteni, hogy a serdülőkori alkoholfogyasztás hogyan befolyásolja ennek a szervnek az egészségét és a prosztatarák kialakulását" - mondta el Dr. Emma Allott, az Észak-Karolinai Egyetem Táplálkozástudományi tanszékének adjunktusa.

A rendszeres alkoholfogyasztás növeli a prosztatarák kialakulásának a kockázatát
A rendszeres alkoholfogyasztás növeli a prosztatarák kialakulásának a kockázatát

Dr. Allott a munkatársaival 650 olyan férfi egészségügyi kartonját vizsgálta meg, akiknél 2007 és 2018 januárja között prosztata-mintavételt ( biopsziát ) hajtottak végre. A vizsgált férfiak 49-89 év közöttiek voltak, és egy kérdőívet is ki kellett tölteniük, melyben a múltbéli és aktuális alkoholfogyasztási szokásaikra voltak kíváncsiak. Mint kiderült, azoknál az embereknél, akik serdülőkorban, 15 és 19 éves kor között hetente legalább hét adag alkoholt (sört, bort vagy töményitalt) fogyasztottak, átlagosan 3,2-szer nagyobb eséllyel alakult ki a prosztatarák azokhoz képest, akik nem ittak ebben az életkorban alkoholt. Az italozás azonban nemcsak ebben az életkorban veszélyes: a 20-29, 30-39 és 40-49 évesen rendszeresen italozók esetében is hasonlóan nőtt a daganat kialakulásának az esélye.

A korai italozók ráadásul nagyobb eséllyel is váltak függővé - állapította meg a kutatás. Aki ugyanis már tinédzserkorában rendszeresen a pohár után nyúl, jó eséllyel hosszú évtizedekig az ital rabjává válik.

Forrás: EurekAlert

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +18 °C

Többnyire derült, napos idő várható, az északnyugati tájakon azonban már megjelenik némi felhőzet, melyből estefelé a határ közelében néhol zápor, zivatar sem kizárt. A déli szél napközben nagy területen lesz élénk.A hőmérséklet késő este általában 24 és 30 fok között alakul. Mivel még mindig egy anticiklon határozza meg a térségünk időjárását, fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A nők 80 százalékát érinti, mégis kevesen tudják, mit kell tenni vele – Teszteld a tudásodat! Tisztában vagy a változókori hőhullámok rizikófaktoraival, tüneteivel és kezelési lehetőségeivel? Kvízünkben most letesztelheted a tudásodat!
kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!