Betegséget okozhat, ha nem eszünk kenyeret

A gluténmentes étrend növelheti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát, állapították meg kínai kutatók.

Nagyobb kockázat a kevesebb glutént fogyasztóknál

A Sanghaji Biológiai Tudományok Intézetének vizsgálatban résztvevők közül a legkevesebb, napi 4 gramm alatti mennyiségű glutént fogyasztóknál 13 százalékkal nagyobb kockázata volt a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának azokhoz képest, akik a legtöbb glutént, napi 12 grammot fogyasztották.

Ez is növeli a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát
A kevesebb glutént fogyasztóknál nagyobb lehet a kockázat a 2-es típusú diabéteszre

Egyre többen tartanak gluténmentes diétát

A világ népességének 1 százaléka küzd gluténérzékenységgel , a vékonybél krónikus, felszívódási zavarokkal járó megbetegedésével, amelyet a búzában, árpában, rozsban lévő fontos fehérjeforrás, a glutén fogyasztása vált ki náluk. Számukra hatékony terápia a gluténmentes diéta.

A gluténérzékenység meglepően gyakori, és sokféle tünet formájában jelentkezhet. Némelyik ezek közül egészen meglepő lehet. Ha kíváncsi, melyek a gluténérzékenység jellegzetes, és melyek a különlegesebb tünetei, kattintson!

De az utóbbi években a gluténmentes táplálkozás a fitnesz hívei körében is nagyon népszerű lett, hogy segítsen megőrizni a testsúlyt. Korábbi tanulmányok szerint azonban a viszonylag magas - akár napi 60-100 grammnyi - gluténbevitel nem okoz mellékhatást egészséges embereknél, és a 60-80 grammos gluténfogyasztás éppenséggel csökkentheti a vér zsírtartalmát és a vérnyomást.

Használ az egészségnek a gabona

A Diabetologia című folyóiratban megjelent tanulmány vezető szerzője, Cung Keng szerint a gabonarostokban és teljes kiőrlésű gabonákban található alapvető tápanyagok használnak az egészségnek. A kutatás csaknem 200 ezer amerikai adatait használta fel, akiknek étrendjét 22-28 évig kísérték figyelemmel: a résztvevők az étkezésükkel kapcsolatos hitelesített kérdőíveket töltöttek ki 2-4 évenként, a válaszok alapján becsülték meg gluténbevitelüket.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.