A pezsgővel megelőzhetőek a szívpanaszok?!

A ScienceDaily oldalain nemrég a Reading Egyetem egyik új kutatási eredményét citálva arról számolt be, hogy a szívünk egészségét nem csupán a bor képes karbantartani, de ugyanez igaz a pezsgőre is.

A Dr. Jeremy Spencer vezette táplálkozástudományi szakemberek munkájának eredményeként megállapították, hogy napi 2 pohár pezsgő kifejezetten jótékony hatással bír az emberi szívre és keringésre nézve. Ez a hatás annak köszönhető, hogy megemeli a nitrogénoxid szintjét, amely vegyület a vérnyomás szabályozásában is szerepet játszik.

Szívinfarktus

A nitrogénoxid-szint megemelésének képességét a pezsgő annak köszönheti, hogy a fehér és piros szőlőben található polifenolok a szervezetünkbe jutva lassítják a vérben lévő nitrogén oxid elvonásának folyamatát. A nitrogén oxid így hosszabb ideig képes kifejteni a hatását az erekben, ezzel pedig jótékonyan befolyásolja a vér áramlását testünkben. Ezzel együtt a pezsgő révén fenntartott magasabb nitrogén oxid szintnek köszönhetően a vérrögök kialakulása is kisebb mértékben jelentkezik, és a magasabb vérnyomásérték is csökken. A pezsgő esetében megfigyelt jótékony hatások a vörösboréhoz hasonlóan fejtik ki tevékenységüket, ami a kutatók szerint a mértékletes alkoholfogyasztást javasolttá teszi, hiszen a pezsgő és vörösbor egyaránt képes a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát csökkenteni.

Animáció: HáziPatika.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.