Együnk halat a demencia ellen!

Egy új kutatás szerint az omega-3 zsírsavak fogyasztása védelmet nyújthat az Alzheimer-kór kialakulása ellen.

A következtetéseket 1200 demenciától nem szenvedő, 65 év feletti beteg vizsgálatával vonták le. Egy éven át tartó diétát követően minden páciens alávetette magát olyan vértesztnek, mely nézte az Alzheimer kialakulásában közre játszó kulcsprotein meglétét.

Korábbi kutatások kimutatták: minél magasabb a beta amyloid protein szintje a szervezetben, annál annál magasabb az Alzheimer-kór kialakulásának esélye. "Meg szerettük volna vizsgálni, hogy amit eszünk, tudja-e befolyásolni ezt a szintet" - nyilatkozta a kutatás vezetője.

"Omega-3 zsírsavakat bőségesen tartalmazó étrendeket vettük alapul, hiszen korábban már kimutatták, hogy a mediterrán országok ételeit fogyasztva (melyek elsősorban halak, diófélék, zöldségek és kevés vörös hús) kisebb eséllyel alakul ki az Alzheimer-kór. Amikor a páciensek vérében a beta amyloid szintet néztük - amely reprezentálja az agyban található értékeket - rájöttünk, hogy minél több az omega-3 zsírsav az étrendben, annál alacsonyabb a beta amyloid szint is" - mondta a szakértő.

A tudósok szerint az idősebbek étrendjükkel akár meg is előzhetik az Alzheimer-kór kialakulását, ám azt is hozzátették, hogy az étrend és a demencia összefüggéseit további kutatásoknak kell felderíteni - írja a HealthDay .

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.