Nehéztüzérség mellrák ellen: zöld tea és gomba

Azok a kínai nők, akik gombát fogyasztottak és zöld teát ittak, jelentősen csökkentették a mellrák kockázatát, sőt ezzel a módszerrel a már meglévő betegség súlyossága is csökkent - jelentette be egy ausztrál kutató.

Min Zhang, a Nyugat-Ausztráliai Egyetem kutatója 2018, Délkelet-Kína Hangzhou városában élő nőt vizsgált 2004 júliusa és 2005 szeptembere között; a nők fele szenvedett mellrákban. Míg világszerte a mellrák a leggyakoribb daganat a nők körében, Min szerint ez az arány Kínában négy-ötször alacsonyabb a fejlett országokra jellemző értékhez képest.

"Arra a következtetésre jutottunk, hogy a nagyobb mennyiségű gomba fogyasztása csökkentette a változókor előtt és után lévő kínai nőknél a mellrák kockázatát, valamint megfigyelték a gomba és a zöld tea további együttes kockázatcsökkentő hatását" - nyilatkozta Min az AFP-nek. "A mellrák kockázata jelentősen csökkent a legtöbb gombát fogyasztók esetében" - tette hozzá Min, megemlítve, hogy a friss és a szárított gomba hasonlóan hatékony.

A naponta elfogyasztott 10 grammnyi vagy kevesebb, mint egy fejnyi gombának már jótékony hatása van, de a legtöbb friss gombát fogyasztó nőnél kétharmadnyival ritkábban alakult ki mellrák azokhoz képest, akik nem fogyasztottak gombát. A rák kockázatának csökkentése mellett a zöld tea és a gomba csökkentette bármely kialakult daganattípus súlyosságát. Az a tény, hogy a zöld tea és a gomba együtt hatásosabb, mint a gomba önmagában, részben megmagyarázza, miért alacsonyabb a mellrák előfordulása a kínai nők között.

"Tudomásom szerint ez az első olyan tanulmány, amely a zöld tea és a gomba mellrákra gyakorolt együttes hatását vizsgálja - mondta el Min. - Ha sikerül további kutatásokkal megerősíteni az eredményeket, az hatással lehet a mellrák megelőzésére, mégpedig úgy, hogy mindössze egy olcsó, étrendbeli változtatás szükséges hozzá."

A tanulmány az International Journal of Cancer folyóirat legfrissebb számában jelent meg, abban a sorozatban, amelyben Min és csapata Ázsiában vizsgálja a növényi vegyületek daganatellenes hatásait.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +30 °C
Minimum: +15 °C

Túlnyomóan felhőtlen vagy derült, napos időben lesz részünk, de az északkeleti, keleti tájakon kevés fátyol- és gomolyfelhő lehet az égen. Csapadék nem lesz. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre nagy területen kísérhetik élénk lökések, de az északkeleti megyékben egy-egy erős lökés is előfordulhat. A legmagasabb nappali hőmérséklet jellemzően 27 és 31 fok között alakul. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.