Mire jó a koffeinmentes kávé?

A koffein káros hatásairól gyakran lehet híreket olvasni, éppen ezért jó ötletnek tűnhet, ha kávéból is inkább koffeinmentes típust választunk. Akad ugyanakkor néhány tény, amelyet csak kevesen tudnak ezekről az italokról.

Nem teljesen koffeinmentes

A szabályozások szerint a kávéból koffeintartalmának 97 százalékát kell kivonni ahhoz, hogy hivatalosan megkaphassa a "koffeinmentes" minősítést. A koffeinmentesként árult kávék koffeintartalma fajtánként változó, de ha napi 5-10 csészével iszunk belőle, már annyi koffeint vihetünk be a szervezetünkbe, mint két csésze hagyományos kávéval.

Milyen tünetekről ismerhető fel a koffeintúladagolás? Részletek itt.

Különböző eljárásokkal készül

A kávé koffeintartalmának kivonására különféle eljárások léteznek. Érdemes olyat vásárolni, amelyet szén-dioxidos vagy vizes eljárással kezeltek, ezek ugyanis vegyszermentesek és organikusak.

A kávézók egytizede ilyet iszik

Felmérések szerint tíz kávéfogyasztóból egy koffeinmentes kávét iszik, és világszinten a kávéeladások körülbelül 18 százalékát teszi ki a koffeinmentes termékek forgalmazása.

A koffeinmentes kávékban is van valamennyi koffein
A koffeinmentes kávékban is van valamennyi koffein

Jót tesz a májnak

Egy kutatás szerint azoknak az embereknek, akik legalább tíz éven át megisznak napi három csésze kávét, kisebb az esélyük a májgyulladásra és a májkárosodásra. Ezt az előnyös hatást a koffeines és a koffeinmentes kávét fogyasztók is egyaránt élvezhetik.

Csökkentheti a cukorbetegség kockázatát

Egy kutatás szerint azoknak, akik naponta hat csésze kávét isznak, 33 százalékkal kisebb az esélye a 2-es típusú cukorbetegségre , mint azoknak, akik nem kávéznak. A hatás azokra is vonatkozik, akik koffeinmenteset isznak - napi egy csésze koffeinmentes kávé 6 százalékkal csökkenti a betegség kialakulásának esélyét.

Véd a prosztataráktól

A Harvard Egyetem kutatása arra az eredményre jutott, hogy azoknak a férfiaknak, akik napi hat csésze kávét isznak, 18 százalékkal kisebb az esélyük arra, hogy prosztatarákjuk legyen. A hatás a koffeinmentest fogyasztókra is vonatkozik, a szakértők szerint azért, mert nem a kávé koffein-, hanem az antioxidánstartalma a mérvadó.

Forrás: care2.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +29 °C
Minimum: +12 °C

Felhőtlen lesz az ég, csapadék kizárt. Az északkeleti, keleti szelet a Dunától keletre még az éjféli órákig élénk, északkeleten olykor erős lökések kísérhetik, majd a legtöbb helyen mérséklődik a légmozgás. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet általában 10 és 18 fok között várható, de a hidegre hajlamos helyeken ennél több fokkal alacsonyabb, míg a nagyobb városokban, vízpartok közelében, magasabban fekvő helyeken kissé magasabb értékeket is mérhetünk. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.