Diétával visszafordítható a cukorbetegség

Nyolchetes 600 kalóriás diétával visszafordítható a 2-es típusú cukorbetegség - számolt be brit kutatók most közzétett eredményéről a BBC hírportálja.

A Newcastle Egyetem munkatársai a Diabetologia című szakfolyóiratban ismertették részletesen tanulmányukat, melybe tizenegy, 2-es típusú diabétesszel élő önkéntest vontak be. Az alacsony kalóriatartalmú étrenden élő emberek közül heten teljesen mentesek voltak három hónap elteltével a cukorbetegség tüneteitől, hasnyálmirigyük és májuk zsírtartalma újra normális volt.

A 2-es típusú diabétesz felnőtt korban jelenik meg, oka az elhízás, rosszul megválasztott étrend, illetve a mozgásszegény életmód. A betegségben a hasnyálmirigy inzulintermelése elégtelenné válik, ennek következtében a vérben megemelkedik a glükóz szintje.

A vizsgálatba bevont 11 önkéntes mindegyikénél a megelőző négy éven belül diagnosztizálták a 2-es típusú cukorbetegséget. A teszt során nyolc hétig csak diétás italt és alacsony keményítőtartalmú zöldségeket vehettek magukhoz a résztvevők, összesen napi 600 kalória energiatartalommal.

A mérésekből kiderült, hogy már egy hét diétázás után visszatért a normálisra a résztvevők éhgyomri vércukorszintje. A mágneses rezonanciás vizsgálatok azt mutatták, hogy a páciensek hasnyálmirigyének zsírtartalma a nagyjából 8 százalékról lecsökkent a normálishoz közelebb lévő 6 százalékra.

Roy Taylor kutatásvezető azonban nem javasolja az embereknek, hogy kezdjenek bele egy ilyen diétába. "Ezt az étrendet csak arra használtuk, hogy teszteljük az elképzelést, mely szerint a fogyással eltűnhet a diabétesz is" - magyarázta a professzor.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.