Az alkoholfogyasztás véd az elbutulástól

Egy új kutatás szerint a mérsékelt alkoholfogyasztás csökkentheti az idősebbeknél a demencia kialakulásának kockázatát.

Napi egy vagy két egység ital elfogyasztása normál kognitív képességekkel rendelkezők esetében 37 százalékkal szorítja vissza az esélyt, azonban kognitív problémák esetén ez nem változik, sőt a mértéktelen alkoholfogyasztás kétszeresére növeli a rizikót .

Dr. Kaycee Sink, az Észak-Karolina állambeli Winston-Salemben található Wake Forest Egyetem Orvosi Karának geriátria docense Dr. Deanna Mangieri klinikai geriáterrel és munkatársaikkal együtt 3069 férfit és nőt vontak be a hat éven át tartó vizsgálatba, az átlagéletkor 79 év volt. Kezdetben 2587-en rendelkeztek normál kognitív képességekkel, 482-nél tapasztaltak enyhe kognitív zavart, amely demenciává fejlődhet.

A kutatók alkoholfogyasztási és dohányzási szokásaikról, depresszióról, társas aktivitásukról kérdezték a résztvevőket, majd mérték kognitív funkcióikat és kiderült, hogy ép kognitív funkciók esetén a mérsékelt alkoholfogyasztás akár hasznos is lehet, azonban bármilyen mértékű memóriaproblémák mellett már veszélyes. Az alkohol kognitív funkciókra gyakorolt pontos hatása még nem ismert, feltehetőleg az acetilkolin nevű ingerületátvivő anyag termelődésének serkentésével hat, amely segíti az agysejtek közötti kommunikációt.

Dr. Denis Evans, a chicagói Rush Egyetem Egészségügyi Központ Egészséges Öregedés Központjának belgyógyász professzora szerint a demencia kockázatának csökkenése lehetséges, hogy nem az alkoholfogyasztás, hanem más életmódbeli szokások miatt történik, továbbá arra figyelmeztet: "Az alkoholfogyasztással nagyon kell vigyázni, még akkor is, ha van némi jótékony hatása."

Forrás: Medipress hírszolgálat

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +29 °C
Minimum: +17 °C

Nagyrészt felhőtlen, napos, száraz időre van kilátás, ugyanakkor a nyugati, délnyugati határszélen kisebb körzetekben időszakosan több lehet a gomolyfelhő, csapadékra azonban ezekből sem kell számítani. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon és Borsodban olykor erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 26 és 32 fok között várható. Késő estére általában 16 és 26 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.