Meditációval elkerülhető a szívroham?

A meditáció segít csökkenteni a szívroham és az agyi érkatasztrófa kockázatát. A legújabb kutatásból az derült ki, hogy a Beatles által a hippi-korszakban népszerűsített transzcendentális meditáció felére csökkentheti a szívroham valószínűségét.

Az egy hang ismétlését, vagyis mantrázást alkalmazó meditációs módszer bizonyítottan csökkenti a szívroham és az agyérgörcs eredetű halálozás arányát.

A szaklapban megjelent kutatásban a Wisconsini Egyetem Orvostudományi Karának kutatói kimutatták, hogy azok a szívbetegek, akik naponta kétszer 20 perces transzcendentális meditációt végeztek, 48 százalékkal kisebb valószínűséggel szenvedtek szívrohamot, agyérgörcsöt, vagy haltak meg bármilyen ok következtében, mint azok, akik egészségügyi felvilágosító tanfolyamra jártak több mint öt évig. A meditációt gyakorlóknak ráadásul a vérnyomása is csökkent, és alacsonyabb stressz- illetve dühszintről számoltak be. Minél rendszeresebben végzett valaki meditációt, annál nagyobb volt a túlélés valószínűsége.

A kutatás vezetője, dr. Robert Schneider elmondta, az eredmények arra utalnak, hogy a transzcendentális meditáció beindítja a szervezet öngyógyítását, melynek következtében testünk regenerálja és karbantartja magát. A kísérlet során 201, átlagosan 32-es testtömeg-indexű, vagyis elhízott személyt osztottak véletlenszerűen két csoportba: az egyik csoport transzcendentális meditációt végzett, a másik pedig egészségnevelési tanfolyamon vett részt, ahol életmódbeli változtatásokra, fogyásra és testmozgásra buzdították őket.

Mindkét csoportban pozitív változásokat mutattak ki a testmozgás és az alkoholfogyasztás terén, ráadásul a meditációs csoportban még a dohányzás aránya is csökkent. Bár nem tapasztaltak jelentős különbségeket a testsúly, a testmozgás és az étrend tekintetében a két csoport között, a rendszeres meditáció a halálozás, a szívroham és a stroke csökkent kockázatával állt összefüggésben.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +18 °C

Hazánk északi és nyugati részén megnövekszik a felhőzet, és itt az éjszaka folyamán helyenként zápor, zivatar is előfordulhat. Délen, délkeleten még nagyrészt derült vagy gyengén felhős idő várható. A légmozgás döntően mérsékelt marad, de a Kisalföldön és az Alpokalján már lehetnek élénk lökések az északnyugatira forduló szélből.A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet általában 15, 22 fok között alakul, de északnyugaton, valamint a vízpartokon, magasan fekvő helyeken ennél pár fokkal melegebb, a hidegre hajlamos helyeken hűvösebb is lehet. Mivel még mindig egy anticiklon határozza meg a térségünk időjárását, fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A nők 80 százalékát érinti, mégis kevesen tudják, mit kell tenni vele – Teszteld a tudásodat! Tisztában vagy a változókori hőhullámok rizikófaktoraival, tüneteivel és kezelési lehetőségeivel? Kvízünkben most letesztelheted a tudásodat!
kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!