Meggy: a szívproblémákat is megelőzi

A legújabb kutatások szerint a meggyben lévő erős antioxidánsok csökkenthetik a szívproblémák és a gyulladásos megbetegedések kialakulását.

Egy három részből álló kutatássorozatban a Michigan Egyetem, az Arizona Egyetem és a Brunswick Laboratórium munkatársai a meggy antioxidáns-tartalmát és gyulladáscsökkentő hatását vizsgálták meg. Az adatokból kiderült, hogy napi két és fél deciliter meggylé elfogyasztása négy héten keresztül jelentősen csökkentette a gyulladási folyamatokat és szívbetegségeket előrejelző markerek koncentrációját a vizsgált 10 elhízott felnőtt esetében. A meggylé által a húgysav- és a trigliceridszint, valamint a C reaktív fehérje- és a koleszterinszint is alacsonyabb lett. Ez így együtt jelentősen csökkenti a szívproblémák és a gyulladásos betegségek kialakulásának esélyeit.

Egereken végzett kísérletek során a szakértők kimutatták, hogy a rendszeres meggyfogyasztással közel 65 százalékkal csökken a korai elhalálozás esélye.

A meggy elsősorban a benne található antioxidánsok egyedi kombinációjának köszönheti "szupergyümölcs" státuszát. A jótékony egészségügyi hatásokat az antocianinoknak köszönhetjük, amelyek a piros gyümölcsök színét adják.

A kutatás részletes adatait a tudósok az Experimental Biology éves ülésén ismertették Washington DC-ben.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +30 °C
Minimum: +15 °C

Túlnyomóan felhőtlen vagy derült, napos időben lesz részünk, de az északkeleti, keleti tájakon kevés fátyol- és gomolyfelhő lehet az égen. Csapadék nem lesz. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre nagy területen kísérhetik élénk lökések, de az északkeleti megyékben egy-egy erős lökés is előfordulhat. A legmagasabb nappali hőmérséklet jellemzően 27 és 31 fok között alakul. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.