Rákkeltő a cukrozott gyümölcslé?

A kutatók azt állítják, hogy a gyümölcslevek olyan sok cukrot tartalmaznak, hogy nem csökkentik, hanem inkább megnövelik bizonyos daganatok kialakulásának kockázatát. Mire az italt feldolgozzák és csomagolják, a gyümölcs rákellenes összetevőinek nagy része elveszik.

A Journal of the American Dietetic Association szakfolyóiratban megjelent kutatásban az ausztrál kutatók a különböző gyümölcsök, zöldségek, illetve gyümölcslevek hatását vizsgálták a béldaganatok megelőzésében. A kísérletben 2200 felnőtt önkéntes vett részt. Az étrend elemzése és az utánkövetés alapján kiderült, hogy a gyümölcsök és zöldségek napi fogyasztása csökkenti a rák kialakulásának valószínűségét, míg a nagy mennyiségű gyümölcslevet fogyasztókban magasabb kockázatot mutattak ki. Kiderült, hogy a napi három pohár gyümölcslevet ivók esetében nagyobb az esélye a végbélrák kialakulásának. A kutatók úgy vélik, hogy a gyümölcslevek magas cukortartalma kiválthat bizonyos daganattípusokat.

Azt is kimutatták, hogy a rák ellen védő gyümölcsösszetevők nagy része, többek között a rost, a C-vitamin és az antioxidánsok is elvesznek a feldolgozás során.

A hivatalos ajánlások szerint a napi öt adag zöldség és gyümölcs gyümölcslevet is tartalmazhat. Brit kutatók ugyanakkor a közelmúltban arra hívták fel a figyelmet, hogy a gyümölcslevek magas cukortartalma miatt nem szabad az öt adag egyikének felszámolni. Más szakértők ennek ellenére nem javasolják a gyümölcslevek mellőzését, mivel ezek még mindig egészségesebbek más italoknál.

Animáció: HáziPatika.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
magnézium szedése
Nem hasznosul jól a magnézium, ha így veszed be – Ezt az 5 hibát ne kövesd el
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +35 °C
Minimum: +18 °C

A fátyol- és gomolyfelhők mellett általában sok napsütés várható. Kevés helyen - főként a nyugati, déli és északkeleti országrészben - zápor, esetleg zivatar is kialakulhat. Egyre nagyobb területen északnyugatira, északira fordul a szél, és megélénkül, néhol megerősödik, majd késő délutántól az északkeleti tájakon számíthatunk helyenként erős, esetleg viharos közeli lökésekre.A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 33 és 38 fok között várható.Késő estére általában 25 és 32 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.