A mogyoró fogyasztása mérsékli a vércukorszintet

A mindennapos mogyorófogyasztással kedvezően befolyásolható a 2-es típusú cukorbetegség - ez derült ki a St. Michael Kórház és a Torontoi Egyetem új kutatásából.

A Diabetes Care online számában megjelent tanulmányban a kutatócsoport, melyet Dr. David Jenkins vezetett, arról számolt be, hogy a napi szénhidrát adagba illesztett körülbelül 5 dkg mogyoró elfogyasztása jótékonyan hat a vércukor- és vérzsírszintre a 2-es típusú cukorbetegeknél.

"A sómentes, nyers vagy szárazon pörkölt mogyorókeverék a vér cukor- és lipidszintjét is kedvezően befolyásolja, így a testsúlynövekedés elkerülésével lehet javítani a diabéteszes betegek állapotán" - mondta Dr. Jenkins, a Kanadai Táplálkozástudományi és Anyagcsere Kutatás elnöke.

Jenkins és munkatársai három különböző kiegészítő ételt adtak cukorbeteg alanyaiknak. Az egyik csoport muffint kapott, a másik nyers mandulából, pisztáciából, dióból, pekándióból, mogyoróból, kesudióból és makadámdióból álló keveréket, a harmadik csoport pedig muffint és mogyoróféléket.

A HbA1c eredmények szerint a csak mogyorófélékből álló keveréket fogyasztó csoport tagjainak állapota javult a legtöbbet. Náluk csökkent a "rossz", vagyis az LDL-koleszterin szintje is. A glikémiás kontroll szempontjából a másik két csoportnál nem következett be jelentős javulás, de a muffin-mogyoró keverékét fogyasztóknál szintén jobb lett az LDL-koleszterin szintje. A HbA1c (vagyis a glikémiás kontroll hosszú távú jelzője) kétharmados csökkenése klinikailag jelentősnek számít, ráadásul a mogyoró jól illeszkedik a testsúlycsökkentő étrendbe.

Animáció: HáziPatika.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +31 °C
Minimum: +13 °C

Felhőtlen, száraz időre, döntően gyenge vagy mérsékelt légmozgásra számíthatunk.Késő este általában 15, 25 fok várható. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet többnyire 10 és 17 fok között várható, ennél alacsonyabb értékeket mérhetünk a szélcsendes, hidegre hajlamos helyeken, míg a nagyobb városok belsejében, a magasabban fekvő pontokon és a szelesebb délkeleti és északkeleti tájakon melegebb lesz a hajnal. Jelenleg egy anticiklon határozza meg a térség időjárását.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.