A legjobb gyümölcsök és zöldségek hízás ellen

Aki több olyan élelmiszert fogyaszt, amiben magas bizonyos flavonoidok mennyisége, jobb eséllyel előzheti meg a súlygyarapodást - állapítja meg a Harvard egyetem tanulmánya.

„A flavonoidok vizsgálata során azt találtuk, hogy a következő osztályok hozhatók kapcsolatba a jobb súlyfenntartással: flavonolok, antocianinok, és flavonoid polimerek” – közölte a kutatási ismertető dolgozat vezető szerzője Monica Bertoia, a Harvard közegészségi iskolájának tudományos munkatársa.

Az alma, a körte, és piros bogyós gyümölcsök jelentik a flavonoidok fő forrásait, de a vegyület megtalálható néhány zöldségben, például a pirospaprikában is.

Mit jelentenek a színek a mindennapi táplálkozásban? Kattintson! A kutatók először megvizsgálták a flavonoidok bevitele és a súlygyarapodás közötti kapcsolatot. Több mint 124 ezer (az egészségügyben dolgozó) amerikai nő és férfi adatait dolgozták fel, amelyeket folyamatosan rögzítettek az elmúlt 24 évben. A vizsgálat hét flavonoid alosztályra terjedt ki, az eredményeket pedig kiigazították az életmódbeli tényezőkkel, amelyek a testsúly változásához kapcsolódhatnak. Így figyelembe vették a fizikai aktivitást, a TV-nézést, és 17 étrendi tényezőt, mint az elfogyasztott cukrozott italokat , a sült ételeket, az alkoholt, a koffeint, a teljes kiőrlésű gabonákat és a feldolgozott húsokat.

A piros bogyós gyümölcsök segíthetnek a súlygyarapodás megállításában

Az eredmények azt mutatták, hogy egy 4 éves periódusban a nők átlagosan 1,3-1,9, a férfiak 1 kilogramm plusz súlyt szedtek fel. Bár ez a súlygyarapodás csekélynek tűnik, de hosszú távon összeadódva jelentőssé is válhat. Még a kis mennyiségű, de tartós súlygyarapodás vagy súlyvesztés is hatással lehet az egyén egészségére és a kardiovaszkuláris betegségekre, a cukorbetegségre és a rákra. Azaz nagyobb számú embert tekintve komoly hatással vannak a népegészségre is.

A különféle flavonoidok elsősorban a sötétvörös gyümölcsökben találhatók, a szederben, a piros szőlőben, a málnában, a cseresznyében, a meggyben, az áfonyában , az eperben, a teában, a pekándióban és az almában, de a hagymában és néhány fajta babban is. Még ha valaki nem fogyókúrázik is, ezeket mindig érdemes beleilleszteni az étrendjébe. Hosszabb távon biztosan megtérül a szervezet megfelelő súlyának megőrzéséhez adott támogatás miatt.

Forrás: Medscape

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +30 °C
Minimum: +15 °C

Túlnyomóan felhőtlen vagy derült, napos időben lesz részünk, de az északkeleti, keleti tájakon kevés fátyol- és gomolyfelhő lehet az égen. Csapadék nem lesz. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre nagy területen kísérhetik élénk lökések, de az északkeleti megyékben egy-egy erős lökés is előfordulhat. A legmagasabb nappali hőmérséklet jellemzően 27 és 31 fok között alakul. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.