Karantén alatt ezért jó kávézni

A kávézás harmadával csökkentheti a depresszió kockázatát egy friss kutatás szerint.

A bezártságban sokaknál megjelenhetnek vagy felerősödhetnek a depresszió tünetei, amelyeket egy új tanulmány szerint akár kávéval is hatékonyan csökkenthetünk. Ugyanis ez az ital - élénkítő hatásán túl - akár harmadával is csökkentheti a depresszió kialakulásának kockázatát.

Hogy mi ennek az oka? Dr. Alan Leviton, a Harvard Egyetem kutatója szerint "a kávé mentális egészségre gyakorolt pozitív hatását, úgy tűnik, gyulladáscsökkentő, antioxidáns és a mikrobiomot támogató tulajdonságaival hozhatjuk összefüggésbe." A tudósok szerint a koffein képes továbbá megakadályozni, hogy az agyban bizonyos receptorok egy olyan vegyülettel kapcsolódjanak össze, amely fáradtságot és szomorúságot okozhat.

A kávé a mentális egészségünket is szolgálhatja. Fotó: Getty Images
A kávé a mentális egészségünket is szolgálhatja. Fotó: Getty Images

A kutatók több mint száz korábbi tanulmányt, illetve azokon keresztül összesen 300 ezer személy adatait használták fel tudományos elemzésükhöz,. Átfogó kutatásuk eredményei azért is fontosak, mert a szakemberek szerint a korlátozások miatt új mentális egészségügyi válságra kell számítani. Az egyik fő ok, amiért az emberek többsége aggódik manapság, az nem más, mint a lelki egészségük.

Korábbi tanulmányok is foglalkoztak már a kávé mentális egészségre gyakorolt pozitív hatásaival. Egy közel tízezer alany bevonásával készült kutatás készítői például arra világítottak rá, hogy azok, akik legalább napi két kávét ittak, 32 százalékkal kisebb valószínűséggel vallották magukat depressziósnak, mint azok, akik nem ittak kávét. Egy másik, Spanyolországban készült tanulmány szerint 14 ezer egyetemistából azoknál, akik legalább négy bögre kávét ittak egy nap, több mint 20 százalékkal kevesebb eséllyel diagnosztizáltak klinikai szempontból is jelentős depressziót.

Forrás: ncausa.org ; thesun.co.uk

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.