Felejtsük el a diétás italokat

A diétás üdítőket fogyasztó gyerekek és a tinik kalóriabevitele jelentősen magasabb a vízivó fiatalok bevitelénél - derül ki egy amerikai kutatásból.

Meglepő eredményre jutottak a George Washington Egyetem kutatói, akik 7000 gyerek étrendjét vizsgálták meg. A szakértők azt látták, hogy az alacsony kalóriatartalmú szénsavas üdítőket - például diétás kólát - fogyasztó gyerekek az adott nap során nem vittek be kevesebb kalóriát a szervezetükbe. Épp ellenkezőleg: a tudósok számításai szerint átlagosan 200 kalóriával többre volt szükségük ezeknek a fiataloknak, mint a kizárólag vizet ivó társaiknak.

diétás üdítő, ital, kalóriatartalom, kalóriabevitel, elhízás, túlsúly, gyerekek, tinédzserek, fiatalok, gyermekkori elhízás
Tévhit, hogy a diétás italoktól nem lehet elhízni. Fotó: 123rf

Nem ez a jó diétás módszer

Az eredményekből az is kiderült, hogy a cukros üdítőket fogyasztó fiatalok átlagosan 312 kalóriával fogyasztottak többet a vízivóknál. A cukros és diétás italokat egyaránt rendszeresen fogyasztóknak pedig akár 450 kalóriával több volt a napi bevitele. Egy 10 éves gyerek napi kalóriaigénye 2000 körül alakul, így a napi 450 plusz kalória - rendszeres üdítőital-fogyasztás mellett - csaknem negyedével növeli meg a kalóriabevitelt.

Egészséges alternatíva A kutatás vezetője szerint a szénsavas üdítők helyett jó választás, ha a gyerekek szénsavas ásványvizet vegyítenek 100 százalékos gyümölcslével, és egy adag friss gyümölcsöt is fogyasztanak mellé.

A kutatók eredményei tehát azt sugallják, hogy a diétás üdítőknek nem veszik hasznát azok, akik a testsúly csökkentése vagy megtartása céljából fogyasztják az alacsony kalóriatartalmú italokat. A gyereknek és tinédzsernek így inkább a vízivást ajánlják a szakértők.

Ijesztő adatok

Ez a tanulmány azért is fontos, mert egyre több a túlsúlyos gyerek és fiatal a nyugati társadalomban. Az Egyesült Államokban a gyerekek körülbelül egyharmada, Nagy-Britanniában pedig a 11 évesek 30 százaléka túlsúlyos.

A súlyfelesleg pedig nemcsak a jelenben okoz problémát , hanem a felnőttkori elhízás, a 2-es típusú cukorbetegség, a szívproblémák és a daganatos betegségek kockázatát is jelentősen megnöveli.

Forrás: dailymail.co.uk

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +31 °C
Minimum: +12 °C

Túlnyomóan felhőtlen, napos időre számíthatunk, keleten képződhet kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A keleties irányú szél csak az Észak-Alföld térségében élénkülhet meg.A legmagasabb nappali hőmérséklet jellemzően 30 és 33 fok között alakul. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.