A vega életmód meglepő előnye

A tudósok már eddig is hangsúlyozták, hogy több növényi eredetű táplálékot kellene fogyasztanunk, a hússal pedig nem ártana óvatosabban bánni az egészségünk érdekében. Nemrég egy tajvani egyetem kutatói is felhívták a figyelmet a vegetarianizmus meglepő előnyére.

Kutatók csaknem 14 ezer ember étrendjének elemzése után meglepő következtetésre jutottak.

A hús elhagyásának előnyei

A tudósok 13 935 embert kérdeztek arról, milyen ételeket esznek, és milyen gyakran fogyasztják azokat. A válaszaikat összehasonlították az egészségükkel kapcsolatos korábbi feljegyzésekkel.

vegetáriánus életmód, vegetarianizmus, zöldség, húsmentes életmód, köszvény, húgysav
A hús elhagyásával csökken aköszvénykockázata. Fotó: 123rf

Az eredmények összegzése után a tudósok azt látták, hogy a húsfogyasztást mellőzők vérében kevesebb volt a húgysav, aminek kóros felhalmozódása köszvényhez vezethet. Ebből következik, hogy a vegetáriánusok körében sokkal kisebb volt a köszvény kialakulásának valószínűsége.

Különösen a lakto-ovo vegetáriánusoknál volt csekély ez a veszély, akik húst nem fogyasztottak, tojást és tejtermékeket viszont igen. Őket követték a tisztán növényi étrendet tartók - vagyis a vegánok -, majd a húst is fogyasztók. A húsevők esetében volt a legmagasabb a húgysavszint, így a köszvény kialakulásának veszélye is. A vegetarianizmus különböző fajtáiról itt olvashat!

Mi ennek az oka?

A tudósok szerint a növényi alapú étrend azért védhet a köszvény kialakulásával szemben, mert a hús, a halak és tengeri herkentyűk egy purin nevű anyagot tartalmaznak, amely más tanulmányok szerint növeli a vér húgysavszintjét.

Emellett a vegetáriánus étrend telített zsírokban szegényebb, gyulladáscsökkentő fitokemikáliákban viszont gazdagabb az állati termékeket is tartalmazó étrendeknél.

Forrás: dailymail.co.uk

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +31 °C
Minimum: +13 °C

Felhőtlen, száraz időre, döntően gyenge vagy mérsékelt légmozgásra számíthatunk.Késő este általában 15, 25 fok várható. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet többnyire 10 és 17 fok között várható, ennél alacsonyabb értékeket mérhetünk a szélcsendes, hidegre hajlamos helyeken, míg a nagyobb városok belsejében, a magasabban fekvő pontokon és a szelesebb délkeleti és északkeleti tájakon melegebb lesz a hajnal. Jelenleg egy anticiklon határozza meg a térség időjárását.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.