Okosabbak a reggeliző gyerekek?

A Pennsylvania Egyetem legújabb kutatása kimutatta, hogy azok a gyerekek, akik szinte napi rendszerességgel reggeliznek, sokkal jobb eredményeket érnek el a teljes körű, a verbális és a nem-verbális IQ teszteken.

Az egyetem kutatói Jianghong-Liu vezetésével 1269 hatéves gyermeket vizsgáltak Kínában, ahol a reggelit nagy becsben tartják. Kimutatták, hogy a nem rendszeresen reggeliző gyermekek 5,58 ponttal alacsonyabb teljesítményt értek el a verbális, 2,50 ponttal alacsonyabbat a nem-verbális, és 4,6 ponttal alacsonyabbat a teljes körű IQ teszteken, mint azok a gyermekek, akik gyakran vagy mindig reggeliznek . A kutatás során hét társadalmi-gazdasági tényezőt is számításba vettek.

"A gyermekkor kritikus időszak, amikor megalapozzuk az étrendi és életmódbeli mintákat, ezért ezek a szokások fontos azonnali és hosszú távú következményekkel járhatnak" - magyarázta a kutatás vezetője. "Ez alól a reggelizési szokások sem kivételek, és a ritka reggelizést már korábban összefüggésbe hozták számos egészségtelen viselkedéssel, például a dohányzással, a gyakori alkoholfogyasztással és a testmozgás hiányával."

Hatéves korban a gyerekek kognitív képességei verbális és nem-verbális téren egyaránt gyorsan fejlődnek. Éppen ezért a reggeli táplálkozási és szociális aspektusa is fontos. Az éjszakai koplalás után a reggeli látja el "üzemanyaggal" az agyat, ugyanakkor a reggeli közben zajló szociális kölcsönhatás a szülőkkel szintén elősegíti az agy fejlődését. Az étkezések során a beszélgetéseknek köszönhetően a gyerekek fejleszthetik szókincsüket, gyakorolhatják a történetek összefoglalását és értelmezését, és fejleszthetik általános műveltségüket.

A kutatók azt javasolják, hogy az iskoláknak a tanítás későbbi kezdésével és/vagy reggeli biztosításával kellene szerepet vállalniuk a reggeli fontosságának hangsúlyozásában, hogy lehetővé tegyék a tanulóknak a reggeli órák előtti étkezés előnyeinek kihasználását.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.