Magnéziummal a cukorbetegség megelőzéséért

Elegendő magnézium fogyasztása segíthet megelőzni a cukorbetegség kialakulását - vélik amerikai kutatók.

Az Észak-Karolinai Egyetem szakemberei új kutatásukban rámutatnak arra, hogy mintegy felével csökkenhet a cukorbetegség kialakulásának kockázata azoknál az embereknél, akiknek bőséges mennyiségben jut be magnézium szervezetükbe akár mindennapi ételeiken keresztül, akár vitamin kiegészítőként.

Cukorbetegség A kutatási eredmény részben magyarázatot adhat arra, hogy a magnéziumban gazdag teljes őrlésű gabona fogyasztását miért hozzák összefüggésbe az alacsonyabb cukorbetegségi rizikóval.

A kutatók 4497 férfit és nő esetében vizsgálták a magnézium bevitelét és a cukorbetegség kockázatát. Kutatásuk kezdetén a vizsgált alanyok 18-30 évesek voltak, a 20 évig tartó megfigyelési periódus végére 330-an lettek cukorbetegek.

A szakemberek megállapították, hogy 47 százalékkal csökkent a cukorbetegség kialakulásának kockázata azoknál az egyéneknél, akinek szervezete 200 milligramm magnéziumhoz jutott minden egyes ezer kalória elfogyasztásakor, azokhoz képest, akiknek a szervezetébe kevesebb mint 100 milligramm magnézium került 1000 kalória bevitelével.

A kutatók arra is felfigyeltek, hogy ahogy nőtt a magnézium-bevitel, úgy csökkent a gyulladás számos markerjének a szintje, illetve a vércukorszintet szabályozó inzulin hormon hatásaival szembeni ellenállás. Mint megállapították, a vérben lévő magasabb magnéziumszint az inzulinrezisztencia alacsonyabb szintjével áll kapcsolatban.

"A magnézium bevitelének növelése fontos lehet az inzulinérzékenység javítása, a gyulladáscsökkenés és a cukorbetegség kockázatának mérséklése szempontjából" - magyarázta Ka He, a kutatás egyik szerzője.

A Diabetes Care szaklapban megjelent tanulmányukban a szakemberek ugyanakkor hangsúlyozzák: további nagyszabású klinikai vizsgálatokra van szükség ahhoz, hogy ezt az okozati összefüggést egyértelműen kimutathassák.

Animáció: HáziPatika.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
hőségriasztás
Hivatalos: meghosszabbítják a hőségriasztást – Mikor lesz vége a kánikulának?
krónikus vénás elégtelenség
Jelek, hogy a láb vénái nem működnek megfelelően – Mutatjuk, mi a legelső tünet
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +34 °C
Minimum: +18 °C

Alapvetően derült időre számíthatunk, de főleg a nyugati és az északkeleti tájakon időnként fátyol-, helyenként gomolyfelhők is lehetnek az égen. Esetleg északnyugaton még az esti órákban néhány csapadékgóc előfordulhat. Döntően gyenge vagy mérsékelt lesz a déli, délnyugati szél, amely kedd hajnalban az Észak-Dunántúlon északnyugatira fordul, és elkezd megélénkülni.Késő este többnyire 20 és 29 fok közötti értékekre számíthatunk.A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet általában 16 és 22 fok között alakul, de a szélcsendes, hidegre hajlamos helyeken akár több fokkal alacsonyabb, míg a vízpartokon, magasabban fekvő helyeken, belvárosokban és a szelesebb északnyugati tájakon ennél magasabb értéket is mérhetünk. Hétfőn a légkörben zajló melegedés miatt melegfronti jellegű hatás érvényesül.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.