Egy kiskanál fahéjjal a cukorbetegség ellen

Ha egy kanálnyi fahéjat szórunk a reggelinkre, azzal a kellemes íz mellett drámai mértékben csökkenthetjük vércukorszintünket, ezáltal pedig a cukorbetegség kockázatát is.

A novemberi folyóiratban közzétett tanulmány szerzője, Jo Carol Chezem kimutatta, hogy amikor egészséges testsúlyú és elhízott felnőttek 6 gramm fahéjjal fogyasztották reggeli gabonapelyhüket, a következő két órában 25 százalékkal csökkent a vércukorszintjük azokhoz a kísérleti alanyokhoz viszonyítva, akik nem ettek a fűszerből.

A 37 résztvevővel végzett kutatás azt bizonyítja, hogy a fahéj egészséges testsúlyú és elhízott felnőttekben egyaránt csökkenti a vércukorszintet és javítja az inzulinérzékenységet, amivel védelmet nyújt a diabétesz ellen.

"Közel 80 millió amerikai felnőtt van prediabéteszes állapotban, vagyis olyan magas vércukorszinttel rendelkeznek, ami cukorbetegség kialakulásához vezethet" - magyarázta Chezem. "Nagyon biztatók az eredményeink, ezért azt tervezzük, hogy prediabéteszes és diabéteszes alanyokkal is végzünk hasonló kísérleteket."

A kutató hozzátette, hogy bár a kísérletben használt mennyiség (6 gramm, vagyis két és fél teáskanál) több volt, mint egy csipet, az alanyok elfogadhatónak találták az ízét. A fahéjat egyébként sok más ételhez is hozzá lehet adni, például joghurthoz, jeges kávéhoz és teához, gyümölcsturmixhoz vagy muffinhoz. A felfedezés sok millió embernek nyújthat lehetőséget arra, hogy egy fűszer reggeli használatával őrizhesse meg egyszerűen egészségét.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +15 °C

Többnyire derült, napos idő várható, majd késő délutántól az északnyugati tájakon már megjelenik némi felhőzet, melyből a határ közelében néhol zápor, zivatar sem kizárt. A déli szél nagy területen megélénkül, estére azonban nagyrészt mérséklődik a légmozgás.A legmagasabb nappali hőmérséklet 32 és 36 fok között alakul.Késő estére általában 24 és 30 fok közé hűl le a levegő. Mivel még mindig egy anticiklon határozza meg a térségünk időjárását, fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A nők 80 százalékát érinti, mégis kevesen tudják, mit kell tenni vele – Teszteld a tudásodat! Tisztában vagy a változókori hőhullámok rizikófaktoraival, tüneteivel és kezelési lehetőségeivel? Kvízünkben most letesztelheted a tudásodat!
kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!