A kávé nem árt a szívnek

Korábban is vizsgálták már a kávéfogyasztás és a szívinfarktus kockázata közötti összefüggést, de ezek vegyes eredményekkel jártak. Egyes kutatások azt állapították meg, hogy a kávéivás árt a szívnek, másoknál pedig nem lehetett kapcsolatot kimutatni.

Dr. Sarah Rosner, a Harvard-egyetem kutatója és munkatársai 32 650 svéd nőnél vizsgálták a kávézás hatását a szívinfarktusra, a résztvevő nők életkora 40-74 év volt.

A kutatás 1987 és 1990 között kezdődött. Az átlagosan 5,1 éves követési idő alatt 459 szívroham fordult elő, ebből 391 nem végzetes, 68 viszont halállal végződött.

A kutatócsoport megállapította, hogy azoknál a nőknél, akik hetente 5 vagy annál több feketekávét fogyasztanak, 32 százalékkal ritkábban kaptak szívinfarktust, szemben a hetente 0-4 csésze kávét fogyasztókkal. Ez a különbség statisztikailag nem jelentős.

Több magyarázat is létezik arra a biológiai mechanizmusra, amelynek során a kávé csökkentheti a szívinfarktus kockázatát. A koffein fenolvegyületeket tartalmaz, amelyek ismert antioxidánsok, így csökkenthetik az oxidatív stresszt. Kimutatták azt is, hogy a kávé segíti a szervezet inzulin-felhasználását, ezáltal védhet a 2. típusú diabétesz ellen.

Reuters

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +32 °C
Minimum: +15 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.