Szívroham helyett harapjon bele!

Napi két alma megvédi a nőket a szívbetegségektől, mivel képes lecsökkenteni koleszterinszintjüket.

A tudósok kimutatták, hogy a változó korba lépő nők - akik a legveszélyeztetettebbek a szívroham és stroke szempontjából - vérzsír-szintjét is jelentős mértékben csökkenti ez a jótékony gyümölcs.

A Florida Állami Egyetemen végzett kutatás megerősíti azokat a korábbi nézeteket, miszerint az alma jótékonyan hat a szívre, ám elsőként mutatja ki mindennek előnyeit a legrizikósabb csoport szempontjából. A vizsgálatok során kiderült, hogy aki hat hónapon át naponta fogyasztott ebből az ízletes gyümölcsből, annak majdnem negyedére csökkent a koleszterinszintje, méghozzá legnagyobb mértékben a rossz koleszterin szintje csökkent, aminek hatására gyakran alakulnak ki az artériákban veszélyes rögök a szív vagy az agy közelében.

A brit nők nagyjából 45 százaléka van kitéve valamilyen szívbetegségnek, vagy a stroke-nak, és különösen a menopauza utáni nők az érintettek. A szakemberek kíváncsiak voltak, van-e bármilyen hatása a szívbetegség kockázatának mértékére az alma fogyasztása, ezért 160 változókorba ért nőt kértek fel egy kísérletre, melynek során az alanyok fele naponta 74 gramm szárított almát fogyasztott el, ami két egész, közepes méretű almának felel meg, a másik fele pedig ugyanennyi aszalt szilvát.

Az alanyokat egy éven át kísérték figyelemmel, ezalatt háromhavonta vért vettek tőlük, és - amint az a című lapban megjelent tanulmányból kiderül - három hónap elteltével az almát fogyasztó csoport teljes koleszterinszintje 9 százalékkal, az LDL (azaz rossz) koleszterinszintje pedig 16 százalékkal esett vissza. Hat hónap után még kedvezőbb eredmények mutatkoztak, ekkor már 13, illetve 24 százalékos volt a visszaesés mértéke, a maradék hat hónapban azonban nem történt további változás.

Egy 2009-es vizsgálat korábban már azt is kimutatta, hogy napi két alma hatására felére csökkent a felnőttek esélye a bélrákra, a londoni St. George’s Kórházban pedig azt állapították meg a szakemberek, hogy a középkorú férfiak tüdőfunkcióira is jótékony hatása van, ha valaki naponta elfogyaszt egy friss almát.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +29 °C
Minimum: +12 °C

Felhőtlen vagy derült, napos, száraz időben lesz részünk. Az északi, északkeleti szelet a Dunától keletre több helyen élénk, az északkeleti megyékben olykor erős lökések is kísérhetik. Késő estére 16 és 25 fok közé hűl le a levegő. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.