Antioxidánsokkal könnyebb teherbe esni?

Nincs egyértelmű bizonyíték arra nézve, hogy az antioxidáns-tartalmú étrend-kiegészítők segítenék a fogantatást.

A című tudományos szaklapban megjelent kutatás szerint a nők semmivel sem esnek gyakrabban teherbe az orálisan szedett antioxidánsoktól, amiknek a káros hatásairól amúgy is csak kevés információ áll jelenleg rendelkezésre.

A gyereket tervező párok közel egynegyedének vannak nehézségei a fogantatással , a termékenységi terápián részt vevő nők közül pedig sokan szednek antioxidáns-tartalmú étrend-kiegészítőket, hogy ezzel is növeljék a teherbeesés esélyeit. A termékenységet fokozó étrend-kiegészítők azonban gyakran nincsenek megfelelőképpen bevizsgálva, emiatt biztonságosságukról és pontos hatásmechanizmusukról sincsenek adatok.

A tudósok 28 kutatás adatait vizsgálták meg, amikben összesen 3548 termékenységi klinikán kezelt nő vett részt. Az adatok szerint az antioxidánsok szedése egyáltalán nem növelte a teherbe esés arányát. Az antioxidáns-tartalmú étrend-kiegészítők csak annyira segítették a fogantatást, mint a hatóanyag nélküli placebo, vagy a hagyományos ellátás során adott szerek, például a folsav. "Nincs bizonyítékunk arra vonatkozóan, hogy az antioxidánsok pozitívan befolyásolnák a jövendőbeli anyukák fogantatási esélyeit" - nyilatkozta Marian Showell, aki az Auckland Egyetem Szülészeti-nőgyógyászati Osztályának szakértője.

Vajon segítik az antioxidánsok a fogantatást?

Összesen 14 kutatás során sikerült feljegyezni olyan káros hatásokat, mint a vetélés és a méhen kívüli terhesség. Az antioxidánsokat szedő nők esetében azonban semmivel se fordultak elő gyakrabban ilyen esetek, mint a placebóval kezelt, vagy hagyományos ellátást kapott nőknél.

Összességében elmondható, hogy a legtöbb megvizsgált kutatás színvonalát nagyon alacsonynak találták a kutatók, emellett a megvizsgált antioxidánsok számát se találták kielégítőnek, ami nem könnyítette meg a hatóanyagok összehasonlítását. "Sajnos emiatt nem sikerült megtudnunk, melyik antioxidáns a leginkább hatékony" - tette hozzá Showell.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +17 °C

Derült, napos, száraz idő várható. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 27 és 33 fok között várható. Késő estére általában 18 és 23 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfront érkezik kedden, így a lehűlésre érzékenyek kellemetlenségeket tapasztalhatnak.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.