Csillapítja a fájdalmat a D-vitamin

A D-vitamin fájdalomcsillapító hatást gyakorol a 2-es típusú diabéteszben és depresszióban szenvedő nőkben - derült ki egy új kutatásból, melyet nemrég ismertettek egy konferencián.

A D-vitaminnak erre az összefüggésre vonatkozóan.

Az egyetem kutatói a D2-vitamin tartalmú étrend-kiegészítő (50 000 IU) hatékonyságát vizsgálták hat hónapig a depresszió kezelésére vonatkozóan 2-es típusú diabéteszes nőkben. Eredményeik azt mutatták, hogy a depresszió jelentősen javult az étrend-kiegészítő szedését követően. Ezen kívül a kutatás kezdetén az alanyok 61 százaléka számolt be égő fájdalomról a lábszárában és a lábfejében (neuropátiás fájdalom), és 74 százalékuk beszélt zsibbadásról a kézfejben, ujjakban és a lábszárban (szenzoros fájdalom). A D2-vitamin tartalmú étrend-kiegészítő szedését követően a harmadik és a hatodik hónapnál is a neuropátiás és a szenzoros fájdalom jelentős enyhülését tapasztalták.

" A fájdalom gyakori és súlyos probléma a 2-es típusú diabéteszben és depresszióban szenvedő nők esetében" - magyarázta a kutatás vezetője, Todd Doyle. "Bár további kutatásokra lesz szükség, kijelenthetjük, hogy a D2-vitamin tartalmú étrend-kiegészítő ígéretes kezelésnek bizonyult a fájdalom és a depresszió enyhítésére 2-es típusú diabéteszes betegekben."

D-vitaminhoz táplálkozással is hozzájuthatunk, közvetlen forrásai többek között a makréla, szardínia, csukamájolaj, lazac,tonhal, valamint a vitaminnal dúsított élelmiszerek. Előbbieket azonban csak mérsékelten fogyasszuk, mivel a halak a D-vitaminon és omega-3-zsírsavakon kívül kevésbé kívánatos nehézfémekben is bővelkednek (króm, higany, kadmium), melyek rossz hatással vannak többek közt a fejlődésben lévő magzat intelligenciájára.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.