Mit tesz testünkkel az olívaolaj?

Tudjuk, hogy a mediterrán étrend jó erőben tartja szervezetünket és az olívaolajat előszeretettel használó olasz ételek az év legtöbb napján ideálisak. Az olívaolaj tehát jót tesz velünk, de nem is gondolnánk, hogy mennyire. Mit is teszünk velünk a folyékony arany, ha naponta 2-3 evőkanálnyit fogyasztunk belőle?

A Prevention.com összefoglalta, milyen egészségügyi előnyöket tulajdonítanak az olívaolajnak, főként annak jelentős antioxidáns-tartalma miatt.

Csökkenti a rák esélyét

Az olívabogyók színe az érettségtől függ, nem a fajtától. Mindegy az is, hogy milyen fajtájúak, spanyol táplálkozástudományi szakemberek ugyanis naponta több bogyó elfogyasztását javasolják. Kattintson, és megtudhatja, miért! Azon nőknél, akik mediterrán étrendet fogyasztottak és mindehhez napi 4 evőkanálnyi olívaolajat ettek, 62 százalékkal kisebb eséllyel alakult ki a mellrák, mint azon nőknél, akik alacsony zsírtartalmú étrenden voltak, olvasható mindez a JAMA Internal Medicine egyik tanulmányában.

Csökkenti a vérnyomást is

Több kutatás egymástól függetlenül is rámutat arra, hogy az olívaolajban gazdag diéta csökkenti az egészséges felnőttek vérnyomását sőt, az érintettek a vérnyomásgyógyszerek szedését is mellőzhetik.

Az olívaolajnak több pozitív hatása is van

A cukorbetegség esélyét is csökkenti

A napi egy evőkanálnyi olívaolaj 10 százalékkal csökkenti a kettes típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét az American Journal of Clinical Nutrition szaklap egy nagyobb tanulmánya szerint.

A ráncokat is megszünteti

Sokkal kevésbé öregszik azon emberek bőre, akik napi 2 teáskanálnál több olívaolajat fogyasztanak, írja a PloS One egyik tanulmánya.

Védi a csontjainkat is

Az International Journal of Food Sciences & Nutrition szaklap arról is írt, hogy az olívaolaj rendszeres fogyasztása megakadályozza csonttömegünk csökkenését .

Gyorsabban tudunk fogyni tőle

Az olívaolajjal meglocsolt joghurt hatására kevesebb kalóriát fogyasztunk egész nap és a teltségérzetet jelző hormonszint is hosszabb ideig marad magasabb szinten azokhoz képest, akik a joghurtot zsírral, vajjal vagy repceolajjal fogyasztják, olvasható a The Greek Dietben.

Forrás: www.prevention.com

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +32 °C
Minimum: +15 °C

Éjszaka is felhőtlen idő várható. Csapadék nem lesz. Gyenge vagy mérsékelt marad a légmozgás. Késő estére általában 16 és 28 fok közé hűl le a levegő.A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet többnyire 12 és 19 fok között várható, ennél alacsonyabb értékeket mérhetünk a szélcsendes, hidegre hajlamos helyeken, míg a nagyobb városokban, vízpartok közelében, magasabban fekvő pontokon, szelesebb északnyugati tájakon ennél melegebb lesz a hajnal. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.