A zöld tea eddig nem ismert hatása

A zöld tea rendszeres fogyasztása hozzájárulhat a kettes típusú cukorbetegség kialakulásához - állapította meg egy tanulmány. Korábbi kutatások azonban pont az ellenkezőjét állapították meg.

Összefüggést mutatott ki egy nemzetközi tanulmány a zöld tea fogyasztása és a 2-es típusú cukorbetegség fokozott kockázata között kínai felnőtteknél. A kutatók két, 1996-ban megkezdett tanulmány csaknem 120 ezer résztvevőjének adatait elemezve jutottak erre a következtetésre.

A cukorbetegség súlyos szövődményei Az orvostudomány ma még nem képes gyógyítani a cukorbetegséget, a kezelés csupán a szövődmények kivédését szolgálja. Fontos azonban, hogy az esetek jelentős részében sokat lehet tenni a kórkép kialakulásának megelőzése vagy késleltetése érdekében. Kattintson a részletekért!

A két tanulmány adatait rendszeresen felhasználják a rák és egyéb krónikus betegségek hátterében álló genetikai és más biomarkerek, valamint az életmódból fakadó kockázatok vizsgálatára. Az alanyok egyike sem küzdött diabétesszel a tanulmány kezdetén, és mindannyian részletes információkkal szolgáltak teafogyasztási - típust, mennyiséget érintő - szokásaikról.

Egymásnak ellentmondó eredmények születtek

A kínai Futan Egyetem, az amerikai Vanderbilt Egyetem és más kutatóintézetek szakemberei mind a női, mind a férfi alanyoknál a 2-es típusú cukorbetegség fokozottabb kockázatát mutatták ki nagyobb mennyiségű zöld tea fogyasztása esetén. Az International Journal of Epidemiology című folyóiratban publikált tanulmányukban a kutatók megjegyezték, hogy a zöldtea-fogyasztás és a 2-es típusú cukorbetegség közötti összefüggést nem befolyásolja az elhízottság vagy a dohányzás.

Friss kutatások szerint a zöld tea fogyasztása is hozzájárulhat a cukorbetegséghez
Friss kutatások szerint a zöld tea fogyasztása is hozzájárulhat a cukorbetegséghez

A szakemberek szerint további tanulmányokra van szükség az összefüggés hátterében álló mechanizmus megértéséhez, de úgy vélik, hogy a tealeveleken maradó rovarirtó szerek szerepet játszhatnak a dologban.

Az elmúlt években a zöld tea mint egészséges innivaló tett szert hatalmas népszerűségre, miközben a kutatók egymásnak ellentmondó eredményeket publikálnak a fogyasztása és a 2-es típusú cukorbetegség kapcsolatáról. Egy 2006-os japán tanulmány kimutatta, hogy azoknál, akik naponta legalább hatcsészényi zöld teát fogyasztanak, 33 százalékkal alacsonyabb a 2-es típusú cukorbetegség kialakulása, mint azoknál, akik heti egy vagy kevesebb csészével isznak.

Egy 2007-ben megjelent dél-koreai tanulmány szerint viszont a cukorbetegeknek kevesebb zöld teát kellene fogyasztaniuk, mivel állatokon végzett vizsgálatok kimutatták, hogy a zöld tea nagy mennyiségű fogyasztása növelheti a vércukorszintet a diabéteszes patkányoknál.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +15 °C

Sok napsütésre számíthatunk a nagyrészt felhőtlen vagy kissé fátyolfelhős égbolt mellett, így csapadék sem lesz. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk lökések, de az északkeleti megyékben egy-egy erős lökés is lehet. A legmagasabb nappali hőmérséklet 27 és 32 fok között alakul. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.